600 هزار معتاد تحت درمان

فرمانده ناجا: مصرف مواد مخدر از ۷۰۰ تن به ۵۰۰ تن کاهش یافت

روز گذشته اولین همایش هم‌اندیشی مبارزه با مواد مخدر و پولشویی برگزار شد که در آن سردار احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی، سردار حسین‌آبادی، رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا و حسن ذبحی، معاون قضایی دادستان کل کشور به سخنرانی پرداختند. در این همایش سردار احمدی مقدم با بیان این که ۶۰۰ هزار معتاد در کشور تحت درمان هستند تاکید کرد که مصرف مواد مخدر در کشور کاهش یافته و از ۷۰۰ تن به ۵۰۰ تن رسیده است. همچنین سردار حسین‌آبادی هم گفت که هر دو هفته یک بار برخورد با اراذل و اوباش مواد مخدر اجرا می‌شود و طی برخوردی که در طرح امنیت اجتماعی صورت گرفته ۶۳۴ نفر در پایتخت دستگیر شده‌اند.

پلیس مسوول تفحص«نسبت» افراد نیست

به گزارش ایسنا، اما سردار احمدی‌مقدم دیروز در حاشیه اولین همایش هم‌اندیشی مبارزه با مواد مخدر و پولشویی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه در راستای اجرای طرح امنیت اجتماعی، دیده شده که ماموران پلیس نسبت افراد را در داخل خودروها جویا می‌شوند با اشاره به اینکه من از این موضوع اطلاعی ندارم، اظهار کرد: چنین دستوری نداده‌ایم و پلیس مسوول تفحص «نسبت» افراد نیست، اما اگر افرادی به دلایلی دستگیر شدند، اینگونه نیست که پلیس از موضوع رابطه نامشروع آنها بگذرد. وی خاطرنشان کرد: اما این موضوع که پلیس خودرو را در کنار خیابان نگهدارد و نسبت افراد را بپرسند به جوک بیشتر شبیه است. وی افزود: طرح امنیت اجتماعی در تمام نقاط کشور با توجه به موضوعات هر استانی در حال انجام است.

در ایران مافیای مواد مخدر نداریم

وی با بیان اینکه در ایران مافیای مواد مخدر نداریم، افزود: مافیا اصولا پیوند جریان غیرقانونی و دولت‌ها است که این موضوع در کشور وجود ندارد. ممکن است همکاری‌هایی از سوی برخی افراد انجام شود که برخورد شدیدی با آنها خواهد شد. وی ادامه داد: در پیش از انقلاب خاندان پهلوی خود مسوول ترانزیت مواد مخدر بودند، اما تا کنون در کشور چنین چیزی مبنی بر مافیای موادمخدر کشف نکرده‌ایم و وجود ندارد. فرمانده نیروی انتظامی افزود: قاچاقچیان اصلی زیر پوشش سازمان‌های جاسوسی آمریکایی و انگلیسی در حال فعالیت هستند که در این رابطه ما گزارش‌های دقیقی را به سازمان‌های بین‌المللی می‌دهیم.