نظام ولایی با رای مردم به فعلیت می‌رسد

عکس: ایسنا

آیت‌ا... صادق آملی لاریجانی در جلسه مسوولان عالی قضایی با اشاره به سالروز ولادت حضرت زهرا‌‌(س) افزود: انتخاب این روز به عنوان روز زن و مادر بهترین و شایسته‌ترین انتخاب بوده است و امیدواریم که همه با پیروی از این نورعظیم الهی بتوانیم راه اتصال به معبود را سریع‌تر بپیماییم. به گزارش اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه‌قضائیه، رییس قوه‌قضائیه در ادامه با توجه به نزدیک بودن سالگرد ارتحال امام راحل گفت:‌ بنیانگذار جمهوری اسلامی توانست با خلق معجزه‌ای چون انقلاب اسلامی ثابت کند که می‌توان با تمسک به حکومت امیرالمومنین‌(ع) نظامی را ایجاد کرد که با داشتن فلسفه‌ای خاص و نگرشی نو به جامعه، حاکمیتی دینی را استوار کرد که با اشراف کامل به همه نیازهای بشر، توانایی الگو شدن را دارد.

رییس قوه‌قضائیه با اشاره به فلسفه سیاسی امام خمینی‌(ره) در ایجاد جمهوری اسلامی براساس مبانی اصیل اسلام اضافه کرد: بنیانگذار جمهوری اسلامی تحولی بزرگ در نظام بین‌الملل ایجاد و ثابت کرد ادعای اینکه مبانی دینی توانایی اداره حکومت را ندارند، باطل است.

آیت ا... آملی لاریجانی حکومت بر پایه ولایت فقیه و براساس رای مردم در مقام کارآمدی را مصداق کامل مردم سالاری دینی دانست و افزود: نظام ولایی براساس ولایت فقیه که امام راحل آن را تبیین کردند، نوعی حکومت است که با رای مردم به فعلیت می‌رسد و اساس آن حکومت، مستند به دین خدا و فعلیت و کارآمدی آن بر اساس رای مردم است و ایجاد این حکومت از همه جوانب قابل دفاع و توجیه است.

رییس قوه‌قضائیه با اشاره به استقبال ملت‌های مسلمان از انقلاب محصول فکر امام راحل تاکید کرد: این اقبال نسبت به شیوه فکری امام خمینی(ره) در تشکیل حکومت، زمانی اهمیت پیدا کرد که جمهوری اسلامی توانسته است بیش از سی سال مقتدرانه مواضع حق خود را در اداره حکومت ثابت کند و امروزه اندیشه اداره و تشکیل حکومت دینی براساس آموزه‌های کتاب و سنت و با فعلیت یافتن به رای مردم در کل جهان اسلام مطرح است.

آیت‌ا... لاریجانی با اشاره به تلاش مذبوحانه منتقدان سکولار از حکومت دینی گفت: استمرار جمهوری اسلامی ایران بعداز سه دهه و تاثیرگذاری بر نظام بین‌الملل نادرست بودن استدلال منع دخالت دین در حکومت را بیش از پیش اثبات کرد و شرق و غرب با همه مخالفت‌های خود در این مدت، اقرار دارند که انقلاب اسلامی ایران توانسته ضمن خنثی‌سازی همه توطئه‌های بدخواهان، به مسیر کمالی خود ادامه دهد.