در حالی که آخرین مهلت ارائه اطلاعات اقتصادی خانوارهای جامانده که در سال ۸۷ موفق به ارائه اطلاعات اقتصادی خود نشده‌اند، فردا ۱۰ خرداد به پایان می‌رسد، اما هنوز بسیاری از خانوارهای جامانده به دلیل حجم بالای مراجعات به سایت اینترنتی مربوطه، موفق به ثبت اطلاعات خود نشده‌اند و درخواست تمدید مهلت برای ثبت‌نام دارند. خبرگزاری برنا در گزارشی اعلام کرد طی تماس‌های شهروندان در چند روز گذشته با خبرگزاری برنا مبنی‌بر عدم دسترسی به سایت آمار که مربوط به طرح جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوار بوده، این سایت از دسترس خارج شده و به اصطلاح هنگ کرده است. بر اساس این گزارش، در این مرحله از جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها، فقط خانوارهای جامانده که در سال ۸۷ موفق به ارائه اطلاعات اقتصادی خود نشده‌اند، باید وارد سایت مرکز آمار ایران شوند و زمان اصلاح اطلاعات خانواده‌هایی که در سال ۸۷ ثبت‌نام کرده‌اند، در آینده نزدیک اعلام می‌شود.

در روزهای اخیر اطلاع‌رسانی نامناسب در مورد نحوه ارائه اطلاعات اقتصادی خانوارهای جامانده، باعث شده که بسیاری از خانوارها که در سال ۸۷ در طرح جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوارها، اطلاعات خود را ارائه داده و کد رهگیری دریافت کرده‌اند، به تصور اینکه بازه زمانی اعلام شده اخیر، مربوط به اصلاح اطلاعات اقتصادی خانوار است، وارد سایت مرکز آمار ایران به نشانی www.yaraneh.amar.org.ir شده و باعث افزایش بار بیش از تحمل این سایت شوند که مشکلاتی را برای آن ایجاد کرده است.

اطلاعات رسمی حاکی از این است که ورود کسانی که در سال ۸۷ در طرح جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوار شرکت کرده و کد رهگیری دریافت نموده‌اند، به سایت اعلام شده مرکز آمار ایران امکان‌پذیر نیست؛ اما پیام‌هایی که سایت در صورت ورود این افراد به آنها می‌دهد، بطور شفاف بیان نمی‌کند که شما به دلیل ثبت‌نام قبلی نمی‌توانید وارد سایت شوید؛ بلکه پیام‌های دیگری می‌دهد که اینگونه افراد را دچار شبهه و تردید می‌کند.

مسوولان مربوطه همچنین از کسانی که کد رهگیری خود را گم یا فراموش کرده‌اند، خواسته‌اند در این مرحله از جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوارهای جا مانده وارد سایت اعلام شده نشوند و منتظر اعلام مسوولان مربوطه در این زمینه بمانند.