محسن کوهکن، عضو فراکسیون اکثریت مجلس از احتمال لغو عضویت برخی از اعضای این کمیسیون به دلیل رفتارهایشان در جریان انتخابات هیات‌رییسه مجلس خبر داد. عضو هیات‌رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با سایت «تابناک» درباره روند انتخابات هیات‌رییسه مجلس اظهار کرد: اینکه در زمان رای‌گیری کسی در میان نمایندگان بچرخد و از آنان بخواهد به کسی یا چیزی رای دهند یا ندهند، کاری نادرست و غیر‌اخلاقی است. نماینده لنجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به امکان لغو عضویت این افراد در فراکسیون اکثریت، تاکید کرد: تشکلات سیاسی با اعضایی که این کار را انجام دهند، برخورد می‌کنند. به این صورت که عضویت وی را لغو و وی را از تشکیلات اخراج می‌کنند یا لااقل تذکر می‌دهند.

این نماینده اصولگرای مجلس با بی سابقه خواندن این اقدام گفت: اینکه فردی در فراکسیون از سایرین بخواهد به فردی که برای ریاست مورد توافق اکثریت قرار گرفته، رای ندهند، سابقه نداشته است. در گذشته اگر نماینده‌ای با تصمیم فراکسیون خود مخالف بود حداقل به احترام فراکسیون سکوت می‌کرد.

کوهکن با تندرو خواندن این افراد، در چرایی این‌گونه رفتارها، تندروی را عامل اصلی برشمرد و اظهار داشت: گاهی افراد بر اساس موازین و معیارهای شخصی، افراد را بررسی کرده و نمره در خط بودن یا نبودن می‌دهند. کسانی که با تندروی و معیارهای قیراطی که درستی آن هم مشخص نیست به ارزیابی افراد پرداخته و در ارزیابی خود تمام جوانب را بررسی نمی‌کنند، طبیعتا دچار این گونه تنگ‌نظری‌ها خواهند شد.