جهان‌نما

۲۱ تابلوهای نقاشی و نقاشی پشت شیشه شقایق جزایری از هفتم اردیبهشت به مدت یک هفته در نگارخانه جهان‌نما (هنر خانه آریانا) به نمایش درمی‌آید. شقایق جزایری، هنرمند ۱۸ ساله حدود ده سال است که نقاشی می‌کند و تا کنون در چهار نمایشگاه انفرادی و چندین نمایشگاه گروهی آثارش را که در بیشتر آنها به سنت‌های ایرانی پرداخته می‌شود به نمایش گذاشته است. نگارخانه جهان‌نما در میدان نیاوران، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران واقع شده است. آتبین

نقاشی‌های وحید محمدی نیز با عنوان «تهران، شهر بی‌دفاع» از ۷ تا ۱۸ خرداد در نگارخانه آتبین به نشانی خیابان ولیعصر، چهارراه پارک وی، انتهای کوچه تورج، کوچه خاکزاد، پلاک ۲۴ برگزار می‌شود.

دی

نقاشی‌های علی زنجانی از جمعه، هفتم خرداد به مدت یک هفته در نگارخانه دی به نشانی نیاوران، ابتدای پاسداران، تنگستان چهارم، کوچه ناز یک، بن بست ترانه، پلاک سه به نمایش گذاشته می‌شود.زنجانی تا به حال در دو نمایشگاه گروهی در نگارخانه‌های اثر و محسن شرکت کرده است.

خانه هنر

نمایشگاه عکس‌های احمد توکلی هم با عنوان «چیزها دیدم در روی زمین...» برگرفته از شعر سهراب سپهری که آثار عکاسی شده ۱۵ سال گذشته‌ او را دربردارد در نگارخانه خانه هنر برپا می‌شود. توکلی متولد تهران است و ۲۳ سال پیش به اروپا رفت. وی تحصیلاتش را در رشته فیلمسازی و کارگردانی در سوئد به‌ سرانجام رساند و به‌ فعالیت در این حوزه پرداخت. وی کارگردانی بیش از صدها برنامه تلویزیونی و ساخت فیلم‌هایی از هنرمندان را در کارنامه خود دارد. در این نمایشگاه حدود ۵۰ عکس مستند در ابعاد مختلف به‌ صورت رنگی و سیاه و سفید به‌تماشا گذاشته می‌شود.

همزمان پری راغبیان نقاشی‌های آبستره‌اش را در تالار‌ پاسارگاد این نگارخانه عرضه می‌کند. راغبیان حدود دو دهه به نقاشی حرفه‌ای رو آورده و عضو انجمن هنرهای تجسمی ایران است. وی که نقاشی را نزد زنده‌یاد علیرضا اسپهبد، امین نظر، بابک اطمینانی و نصرت‌الله مسلمیان آموخته، آثارش تاکنون در نمایشگاه‌هایی خارج و داخل از کشور به ‌نمایش درآمده است. تاکنون نگارخانه‌های برگ، بامداد، بنفشه، آرته، فرهنگسرای نیاوران، اکسپو تهران و... میزبان آثار راغبیان بوده‌ا‌ند.

نمایشگاه‌های یادشده از هفتم تا ۱۸ خرداد ماه از ساعت ۱۱تا ۲۱ در خانه هنر واقع در خیابان دکتر شریعتی، تقاطع اتوبان صدر، شماره ۱۷۱۶ برپا است.

گفتنی است، بخشی از عواید این نمایشگاه‌ها، به‌ رسم همیشه نمایشگاه‌هایی که در خانه هنر برپا می‌شود، به پروژه‌های مبارزه با گرسنگی برنامه جهانی غذا اختصاص پیدا می‌کند. برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP) حامی فرهنگی این مجموعه است.