هنرهای تجسمی ایران همه قابلیت‌ها را برای جهانی شدن دارد

ژیوا کرائوس، هنرمند و مدیر گالری «ایکونا ونیزیا» که به دعوت نگارخانه ساربان چند روزی مهمان ایران بود در گفت‌و‌گویی گفت: «در آثار بزرگان تجسمی ایران که در گنجینه ساربان دیده‌ام، تابلوهایی را می‌بینم که در عین نشانه شناسی شرقی، زبان جهانی دارند. به خصوص خط‌نقاشی‌های ایرانی توجهم را جلب کرده است.» وی با بیان این نکته که هنرمندان ایرانی باید بدانند هنری در دنیا با اقبال مواجه می‌شود که بوی ایران بدهد و هویت سرزمینی خود را نمایانگر باشد، افزود: «با این پتانسیلی که در هنرمندان ایرانـی می‌بینم، اعتقاد دارم اگر هنوز افکار عمومی اروپا و آمریکا هنر ایرانی را به خوبی نمی‌شناسند، بدین جهت است که در عرصه تبلیغات کاری برای هنر ایران انجام نشده است.

هنوز هنرمندان ایرانی به «مدیر برنامه‌های» قدرتمند اروپایی وصل نشده‌اند، هنوز مجلات معتبر درباره هنر ایران مقالات و مطالعات به وفور نمی‌نویسند.

باید این اتفاقات توامان شکل گیرد تا هنر ایران جدا از بحث حراجی‌ها و بی‌ینال‌ها میان مردم اروپا و آمریکا جای خود را باز کند.»

ژیوا کرائوس که ۳۰ سال است با تاسیس گالری «ایکونا‌ونیزیا» و همکاری مستمر با بی‌ینال ونیز چهره‌های معروفی به دنیای تجسمی معرفی کرده است، ابراز امیدواری کرد بتواند با همکاری نگارخانه ساربان هنرمندان بااستعداد ایرانی را به گالری‌های معتبر ونیز پیوند دهد.

شایان ذکر است نمایش گنجینه نگارخانه ساربان از سی‌ام اردیبهشت ۸۹ آغاز به کرده است که تا پایان خرداد ماه جاری دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۴ تا ۸ بعد از ظهر (جمعه‌ها تعطیل است ) از آثار دیدن کنند.

نگارخانه ساربان در خیابان دکتر شریعتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، پلاک ۸ واقع است.