دموکراسی تو روز روشن
فروش در سینماهای تهران: ۳۴۵ میلیون تومان

کارگردان: علی عطشانی
فیلمنامه: مسعود احمدیان
تهیه‌کننده: محمدعلی زم
بازیگران: حمید فرخ‌نژاد - محمدرضا گلزار - نیکی کریمی- محمدرضافروتن - نیوشا ضیغمی - نیما شاهرخ‌شاهی - ارژنگ امیرفضلی - مهران رجبی
خلاصه داستان: روایتی از سرگذشت و زندگی یک سردار دفاع مقدس دارد که در زندگی اشتباهاتی مرتکب شده و در عالم برزخ سعی در جبران خطاهایش دارد. این اتفاقات در قالب طنز موقعیت رخ می‌دهند.
«دموکراسی تو روز روشن» پس از «پوست موز» دومین ساخته سینمایی علی عطشانی در مقام کارگردان است.
علی عطشانی: این فیلم با سرمایه بخش خصوصی ساخته می‌شد و باید به برگشت سرمایه آن فکر می‌کردیم. خود آقای زم معتقدند اگر این سرمایه برگردد، دوباره در همین چرخه سینما استفاده می‌شود. به هر حال در انتخاب تمام بازیگران گیشه را هم مورد توجه قرار می‌دادیم، اما سعی کردیم از حضور بازیگرانی استفاده کنیم که به نقش نزدیک باشند. آن چیزی که در این فیلم درست رعایت شده، چیدمان این بازیگر است.

پوپک و مش‌ماشاالله
فروش در سینماهای تهران: 940 میلیون تومان

کارگردان: فرزاد موتمن
فیلمنامه: سروش صحت، ایمان صفایی
تهیه‌کننده: منیژه حکمت
بازیگران: امین حیایی، مهناز افشار، فرهاد آئیش، سروش صحت، مریم امیرجلالی، رابعه اسکویی و پروین میکده
خلاصه داستان: داستان احترام‌السادات (مریم امیرجلالی) را روایت می‌کند که راهی بیمارستان شده و مجبور می‌شود خواهر‌زاده‌ا‌ش پوپک (مهناز افشار) را که به تازگی به ایران بازگشته، به دست مباشرش مش‌ماشاالله (فرهاد آئیش) بسپارد.
این فیلم که اولین تجربه موتمن در ژانر کمدی اجتماعی است، پس از «صداها» (۱۳۸۷) و «بیداری» (۱۳۸۷) جدیدترین ساخته فرزاد موتمن است. موتمن پیش از این فیلم‌های «هفت پرده» (۱۳۷۹)، «شب‌های روشن» (۱۳۸۱)، «باج خور» (۱۳۸۲) و «جعبه موسیقی» (۱۳۸۶) را ساخته است.
فرزاد موتمن: احساس نمی‌کنم «پوپک و مش‌ماشاالله» یک کمدی دست پایین است، ولی نوع کمدی این فیلم به تعبیر آمریکایی‌ها light comedy است. این تعبیر در فارسی کمدی سبک ترجمه می‌شود، اما منظور از سبک جلف بودن نیست، بلکه منظور عامه فهم بودن است. از این جنس کمدی نباید انتظار کمدی وودی آلن داشت. در این کمدی با کلیشه‌ها کار می‌شود و قرار نیست هیچ گونه آشنایی‌زدایی در این کار صورت بگیرد نباید انتظار نویی داشت، زیرا قرار بر این است که عین خود کلیشه باشد. این فیلم‌ها ته‌زمینه عشقی دارند. البته الان وجه رومانس فیلم کمتر دیده می‌شود، زیرا در دل ایرانی بودن آن حل شده است.

طلا و مس
فروش در سینماهای تهران: 199 میلیون تومان

کارگردان: همایون اسعدیان
فیلمنامه: حامد محمدی، همایون اسعدیان
تهیه‌کننده: منوچهر محمدی
بازیگران: بهروز شعیبی، نگار جواهریان، سحر دولتشاهی، جواد عزتی، رضا رادمنش، نگین عبداللهی
خلاصه داستان: سید‌رضا که به تازگی با خانواده‌اش به تهران آمده متوجه بیماری خاص همسرش زهرا می‌شود و به ناچار برای تهیه هزینه درمان او تغییراتی در شیوه زندگی‌اش می‌دهد. «طلا و مس» پس از «ده رقمی» جدیدترین ساخته همایون اسعدیان در مقام کارگردان است.
همایون اسعدیان: از ابتدا قرار نبود شخصیت اصلی روحانی باشد، می‌خواستیم دانشجوی الهیات باشد تا حساسیتی به وجود نیاید، قصه پیش رفت و ریسک کردیم و شخصیت اصلی طلبه جوانی شد که درگیر یک موقعیت تازه می‌شود.

ازدواج در وقت اضافه
فروش در سینماهای تهران: ۳۸ میلیون تومان

کارگردان: سعید سهیلی
فیلمنامه: سعید سهیلی، بهمن زرین‌پور
تهیه‌کنندگان: هنرنمای پارسیان و گوهران فیلم
بازیگران: جمشید هاشم‌پور، ماهایا پطروسیان، مجید صالحی، علی صادقی، بهنوش بختیاری، بهاره افشاری و محمود بهرامی
خلاصه داستان: فرهاد به همراه دوست و نامزدش برای به دست آوردن ثروت مادربزرگ قصد کشتن او را می‌کنند، اما انگار این مادربزرگ را به هیچ طریقی نمی‌شود از سر راه برداشت و تازه او عاشق هم می‌شود ...
سعید سهیلی، قبل از این فیلم آثاری چون مردی شبیه باران، مردی از جنس بلور، سهراب، شب برهنه، غوغا، تارا و تب توت فرنگی، سنگ کاغذ قیچی، چهارانگشتی و چارچنگولی را کارگردانی کرده است.

دختران
فروش در سینماهای تهران: 40 میلیون تومان

کارگردان: قاسم جعفری
فیلمنامه: پریسا شمس، قاسم جعفری
تهیه‌کنندگان: جلال شمسیان، صدیق صحت
مدیر فیلمبرداری: فرزاد جودت
موسیقی: همایون رضا عطاردی
محصول موسسه فرهنگی هنری شهرزاد
پخش: فیلمیران
بازیگران: صوفیا دژاکام، شیدا خلیق و شهرزاد جعفری
«دختران» داستان سرگشتگی و روزمر‌گی سه دختر نوجوان و در آستانه بلوغ به نام‌های یاسی، مانلی و شوکا است... «دختران» پس از «مجنون لیلی» (1386) جدیدترین ساخته قاسم جعفری در مقام کارگردان است.
قاسم جعفری: تلاش کردم این فیلم را بی‌سروصدا بسازم تا مقاومتی در راه ساختش به وجود نیاید، در واقع روی کاغذ، قبولاندن آن برای ساخت سخت بود. این مسیر را که به‌ موضوعات اجتماعی برمی‌گردد و زیاد پیچیدگی ساختاری ندارد، دوست دارم و «دختران» چه بفروشد یا نه، احساس می‌کنم مسیر آن را ادامه خواهم داد و امیدوارم بازخوردها مثبت باشد تا با انرژی بیشتری این راه را ادامه بدهم.

شیر و عسل
فروش در سینماهای تهران: ۲۸۷ میلیون تومان


کارگردان: آرش معیریان
فیلمنامه: قربان محمدپور
تهیه‌کننده: سیدمحسن وزیری
بازیگران: پوریا پورسرخ، مهران غفوریان، افسانه پاکرو، فتحعلی اویسی، علی صادقی، فلور نظری، مهران رجبی، سیدمحمدرضا وزیری، یوسف صیادی، داریوش سلیمی، حسین رفیعی و احمد پورمخبر
خلاصه داستان: شاهرخ خان، جوان 30 ساله و هندی تباری است که بعد از درگذشت مادرش به همراه مباشرش آمیتا به ایران برمی‌گردد تا طبق وصیت‌نامه ارثیه‌اش را از دایی‌اش تحویل بگیرد. «شیر و عسل» پس از «احضارشدگان» جدیدترین ساخته آرش معیریان در مقام کارگردان است.


کودک و فرشته
فروش در سینماهای تهران: 4 میلیون تومان


کارگردان: مسعود نقاش‌زاده
فیلمنامه: محمدرضا گوهری
تهیه‌کننده: حسن کلامی (محصول مشترک بنیاد سینمای فارابی و سیما فیلم)
بازیگران: مونا احمدی، محمدرضا زادسرور و با حضور افشین هاشمی، سیما خضرآبادی، سودابه بیضایی، قاسم زارع، شبنم مقدمی، مالک سراج، وحید نجفی شوشتری، علیرضا حسینی و حسین توشه
خلاصه داستان: روایت قصه به دو نوجوان به نام‌های بهنام و فرشته در اوج حوادث روزهای آغازین جنگ تحمیلی و سقوط خرمشهر پرداخته که خانواده‌شان را در جریان حمله عراق به ایران و اصابت گلوله به خانه‌شان از دست داده‌اند.
«کودک و فرشته»، اولین ساخته سینمایی مسعود نقاش‌زاده در مقام کارگردان است. وی پیش از این به عنوان دستیار کارگردان و برنامه ریز در سینما فعالیت کرده است.
مسعود نقاش‌زاده: بهتر است بگویم این فیلم در برنامه‌ اکران کاملا از بین رفته است. ما نزدیک دو سال است که در حال رایزنی و تلاش هستیم تا این فیلم به اکران درآید. این فیلم که فقط از سه چهار جشنوارة داخلی و خارجی، ۱۸ جایزه ملی و بین‌المللی کسب کرده و مخاطبان هم از تماشای آن راضی بوده‌اند، هنگامی که نوبت اکران آن می‌رسد، در بدترین شرایط ممکن اکران می‌شود. مناسبات فعلی اکران در سینمای کشور به گونه‌ای است که فیلم‌های سالم و شریف یا فرصتی برای اکران نمی‌یابند یا چنان با مشکلات و تنگناهایی برای نمایش مواجه می‌شوند که اکران نشدن آنها بهتر است.

دختران
سینما سپیده، سینما فرهنگ، سینما مرکزی، سینما آفریقا، سینما ایران، سینما جی، سینما ماندانا، سینما آزادی، سینما پردیس سینمایی پارک ملت، سینما پردیس زندگی.

طلا و مس
سینما سپیده، سینما عصر جدید، سینما فرهنگ، سینما فلسطین، سینما مرکزی، سینما ایران، سینما ماندانا، سینما شقایق، سینما آزادی، سینما پردیس سینمایی پارک ملت، سینما اریکه ایرانیان، سینما پردیس زندگی

دموکراسی تو روز روشن
سینما استقلال، سینما بهمن، سینما عصر جدید، سینما فلسطین، سینما مرکزی، سینما ایران، سینما تهران، سینما جی، سینما شاهد، سینما شهر قشنگ، سینما کارون، سینما گلریز، سینما ماندانا، سینما حافظ، سینما پیام انقلاب، سینما جوان، سینما پردیس سینمایی پارک ملت، سینما اریکه ایرانیان، سینما پردیس زندگی.

شیر و عسل
سینما آستارا، سینما آسمان آبی، سینما بهمن، سینما پیروزی، سینما سروش، سینما عصر جدید، سینما مرکزی، سینما میلاد، سینما آسیا، سینما المپیک، سینما پایتخت، سینما پیوند، سینما تهران، سینما جی، سینما فردوسی، سینما کارون، سینما گلریز، سینما ماندانا، سینما ناهید، سینما حافظ، سینما شیدا، سینما آزادی، سینما جوان، سینما پردیس سینمایی پارک ملت، سینما اریکه ایرانیان، سینما پردیس زندگی.

آل
سینما پارس، سینما آزادی، سینما پردیس زندگی.

هیچ
سینما بلوار، سینما فلسطین.

پوپک و مش ماشاالله
سینما سعدی، سینما قدس، سینما مرکزی، سینما پایتخت، سینما جی، سینما صحرا، سینما شهرهنر، سینما جوان، سینما پردیس سینمایی پارک ملت، سینما اریکه ایرانیان، سینما پردیس زندگی.