پلیس با تجمع غیرقانونی در 22خرداد برخورد می‌کند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در رابطه با اعلام برخی رسانه‌ها مبنی بر تجمع در ۲۲ خرداد عنوان کرد، پلیس با هر گونه تجمع غیرقانونی برخورد می‌کند و ما حافظ نظم و امنیت در جامعه هستیم. سردار حسین ساجدی‌نیا در گفت‌وگو با ایلنا، تصریح کرد: هر تجمعی که قانونی باشد پلیس همکاری می‌کند، اما در تجمعات غیرقانونی چه در مواقع خاص و چه در دیگر روزهای سال با تجمع غیرقانونی برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد: پلیس بیدار و هوشیار است و حافظ نظم و امنیت در جامعه؛ از این رو با تجمعات غیرقانونی ،برابر قانون برخورد صورت می‌گیرد.

تهیه عکس و فیلم از مزاحمان نوامیس و مانکن‌های خیابانی برای مستندسازی

همچنین به گزارش ایسنا، سردار حسین ساجدی‌نیا با اشاره به این که تمام اقداماتی که پلیس در حوزه برخورد با مزاحمان نوامیس و مانکن‌های خیابانی انجام می‌دهد به صورت مستند است، افزود: قریب به اتفاق تیم‌های پلیس با تهیه عکس و فیلم اقدام به مستندسازی این جرایم کرده که این مستندات در پرونده این افراد ثبت می‌شود.

وی در رابطه با طرح «برخورد با مزاحمان نوامیس و مانکن‌های خیابانی» اظهار کرد: همچنین از پلاک خودرو افرادی که اقدام به ایجاد مزاحمت می‌کنند، به صورت نامحسوس عکس گرفته می‌شود و یک نامه از پلیس امنیت به منزل فرد خاطی فرستاده می‌شود تا فرد

مورد نظر به پلیس امنیت مراجعه کند.

وی اضافه کرد: دوربین‌های کنترل ترافیک در این طرح دخیل نیستند و پلیس بیشتر از دوربین‌های ویژه خود استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: از اول خرداد امسال طرح برخورد با مزاحمان نوامیس آغاز شد که طی ۴ روز گذشته با اجرای این طرح وضعیت ظاهری شهر بهتر شده و مردم نیز از اجرای این طرح اظهار رضایت ‌کرده‌اند.

وی با بیان اینکه موضوع برخورد با مزاحمان نوامیس و جریان سازمان یافته بدپوششی در پایتخت به عنوان یک طرح نخواهد بود، بلکه استمرار دارد، افزود: ظرف سه روز وضعیت بزرگراه‌های پایتخت مطلوب‌تر شده و این‌گونه نیست و کم‌کم سطح کار خود را افزایش می‌دهیم، به طوری که امروز از ۲۰۰ نفر نیرو استفاده می‌کنیم و به مرور با بهتر شدن وضعیت از میزان نیروهای پلیس هم کاسته می‌شود و این قول را می‌دهم که این طرح رها نمی‌شود و به عنوان وظیفه ذاتی پلیس انجام می‌شود.

تنها با مراجع قضایی همکاری می‌کنیم

سردار ساجدی‌نیا در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا نهادهای دیگری در اجرای این طرح با پلیس همکاری دارند، اظهار کرد: هیچ نهادی به استثنای مراجع قضایی به منظور هماهنگی‌های لازم و دریافت حکم و برخورد قضایی با متخلف و مجرمان، با پلیس در اجرای این طرح‌ها همکاری نمی‌کند؛ به طوری که اصلی‌ترین همکار پلیس در این طرح‌ها مردم هستند و تماس‌های زیادی با «۱۱۰» برای معرفی برخی از مناطق با پلیس گرفته شده است. پلیس در رابطه با زنان آسیب دیده، مردان مزاحم و مانکن‌های سازمان یافته نیاز به ابلاغ طرح خاصی ندارد.

به گزارش ایسنا، وی در رابطه با طرح «عفاف و حجاب» نیز گفت: تا این ساعت با طرح عفاف و حجاب چیزی به نیروی انتظامی اعلام نشده است و پلیس وظیفه خود را انجام می‌دهد. فرمانده انتظامی تهران بزرگ پاسخ به این سوال که در گذشته اعلام شده بود، برای برخورد با بدپوششی و بدحجابی پلیس منتظر طرح حجاب و عفاف است، گفت: پلیس در طرح‌های خود وظیفه ذاتی‌اش را انجام می‌دهد؛ پلیس در رابطه با زنان آسیب دیده ، مردان مزاحم و مانکن‌های سازمان یافته بر اساس وظیفه ذاتی خود برخورد می‌کند و نیازی به ابلاغ طرح خاصی نیست. وی ادامه داد: همچنین ۲۲ دستگاه در قالب طرح عفاف و حجاب باید اقدامات خود را انجام دهند که پلیس هم در حوزه پلیسی، طرح‌های خود را انجام می‌دهد و هیچ تخطی هم نمی‌کند. ملاک پلیس هم مردم هستند و در راستای خدمتگزاری بی‌منت به مردم در چارچوب قانون اقدام می‌کنیم.

پلیس به هیچ عنوان به عنوان یک مجرم به بدپوشش‌ها نگاه نمی‌کند

وی افزود: زمانی که این افراد دستگیر می‌شوند در اولین مرحله بعد از شناسایی در اختیار ماموران پلیس زن به منظور مشاوره قرار می‌گیرند، یعنی پلیس به صورت علمی برای ادامه طرح برخورد می‌کند. فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: با توجه به در اختیار گذاشتن این افراد به مشاوران، انگیزه‌های این افراد در نظر گرفته می‌شود، پلیس به هیچ عنوان به عنوان یک مجرم به این افراد نگاه نمی‌کند، چون برخی‌ها از روی یک اشتباه اقدام به این کار می‌کنند.

روزانه به طور میانگین حدود ۱۵۰ خودرو در رابطه با مزاحمت نوامیس توقیف شده است

سردار ساجدی‌نیا در پاسخ به سوالی مبنی بر این از آغاز این طرح تاکنون چه تعداد از افراد دستگیر و خودروهای آنها توقیف شده است، گفت: در مجموع با توجه به این که طرح برخورد با مزاحمان نوامیس تازه آغاز شده است، روزانه به طور میانگین حدود ۱۵۰ خودرو در این رابطه توقیف شده است که مدت زمان توقیف این خودروها بستگی به نظر مرجع قضایی دارد.

خودرو حریم خصوصی افراد نیست

رییس پلیس پایتخت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا خودروها حریم خصوصی هستند؟ اظهار کرد: خودرو حریم خصوصی افراد نیست و اگر خلاف شرع و قانون در خودروها اتفاق بیفتد پلیس بنابر وظایف ذاتی خود اقدام خواهد کرد.

درخواست مجوز نداشته‌ایم

ایسنا نوشت: مرتضی تمدن استاندار تهران درباره درخواست مجوز راهپیمایی به اصلاح‌طلبان برای ۲۲ خرداد گفت: چه علاقه‌ای دارید که نبش قبر کنید، ما اصلا به آن فکر نمی‌کنیم و چیزی هم به این عنوان به دست ما نرسیده، از مسائل حاشیه‌ای کنار بیایید و بروید مملکت را آباد کنید و جریان فتنه را نبش قبر نکنید.