سینما

«شرکت برای همیشه» جدیدترین محصول کمپانی فیلمسازی «دریم ورکز انیمیشن» با ۲۰ میلیون دلار فروش، در هفته نخست آغاز گیشه داخلی را فتح کرد. ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس دانشجویی ایران ۷ تا ۱۱ خرداد ماه در دانشگاه علامه طباطبایی و خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

مازیار میری از تغییر نام ساخته جدیدش «راویولی» به «سعادت آباد» خبر داد. این کارگردان سینما گفت: طی روزهای اخیر، مهناز افشار هم به جمع بازیگران این فیلم پیوست که حضورش پس از لیلا حاتمی و حامد بهداد در این فیلم قطعی شده است.

پروژه سینمایی «گنجینه ملی ۳» توسط «جان تورتلتوب» کارگردانی می‌شود.

نیکیتا میخائیلکوف در جشنواره بین‌المللی کن گفت: هیچ‌چیز بدتر از خیانت یک فیلمساز به حقایق تاریخی در اثر بی‌توجهی نیست.

برندگان جوایز بخش سینه فوندانسیون کن معرفی شدند و فیلم «رنگ فروشان» ساخته «یوهو کوزمانن» از فنلاند جایزه اول این بخش را دریافت کرد.

فیلم کمدی «هاهاها» به کارگردانی «هونگ سانگ یسو» جایزه بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن را به خود اختصاص داد.

با تقدیر از شاپور قریب، خسرو خسروشاهی و داریوش اسدزاده و معرفی برگزیدگان، نخستین جشنواره فیلم‌های یک دقیقه‌ای با موضوع «اصلاح الگوی مصرف» به پایان رسید.

تئاتر

دومین نشست پژوهشی رویارویی تماشاگر و نمایش با محوریت نمایش «پروفسور بوبوس» برگزار می‌شود.

برخلاف وعده مبنی بر حل مشکل فنی سالن اجرای نمایش «خنکای ختم خاطره» و اجرای این نمایش در شامگاه گذشته ـ اول خرداد ماه ـ در جشنواره تئاتر مقاومت، این نمایش اجرا نشد.

حسین مسافر آستانه که به عنوان یکی از اعضای هیات داوران سیزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت با این جشنواره همکاری می‌کند، سطح کیفی بسیاری از آثار شرکت‌کننده در این دوره از جشنواره را متوسط ارزیابی کرد.

قطب‌الدین صادقی این روزها در تدارک اجرای دو نمایش «نبرد» و «مده‌آ» از نیمه دوم خرداد‌ماه در سالن شماره دو تماشاخانه ایرانشهر است.

فرهنگ

جشن بزرگ یاران ولایت در فرهنگسرای انقلاب، جشنواره «فتح بزرگ خرمشهر» در فرهنگسرای پایداری، سومین یادواره شهدا و تکریم از جانبازان منطقه ۱۱ در فرهنگسرای رازی، بازدید از خانواده شهدا با عنوان «یاد شهیدان» در فرهنگسرای مهر، نمایشگاه عکس فتح خرمشهر در فرهنگسرای خاوران، مسابقه مقاله‌نویسی با عنوان «روایت فتح» به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۲ در کتابخانه فردوسی، نمایش فیلم «به کبودی یاس» به کارگردانی جواد اردکانی در فرهنگسرای سرو و نمایش فیلم «آن مرد آمد» ساخته حمید بهمنی در فرهنگسرای انقلاب اجرا می‌شود.