مصباحی‌مقدم: دولت اذهان مردم را درباره یارانه‌ها روشن کند

رییس کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی مجلس اعتقاد دارد اگر دولت درباره قانون هدفمند کردن یارانه‌ها و اثرات و تبعات آن به درستی به مردم توضیح ندهد و ابهام موجود در کشور فراگیر شود، به جای اینکه اجرای این قانون نتایج مثبتی را ایجاد کند، به نتایج منفی خواهد انجامید. غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌وگو با پایگاه خبری خانه ملت، درخصوص نحوه اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اظهار داشت: معتقدم دولت قبل از اینکه بخواهد این قانون را به اجرای کامل در بیاورد، باید توضیح و توجیه روشن و کاملی نسبت به ابعاد و آثار قانون مزبور به مردم بدهد.

وی با بیان اینکه مردم در مورد اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها ابهام‌های زیادی دارند، خاطرنشان کرد: در شرایط ابهام، تصمیم‌گیری دشوار است و آنچه از طرف مردم به ما منعکس می‌شود این است که ابهام در مورد چگونگی اجرای این قانون، موجب دست نگه‌داشتن عده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی شده است، به گونه‌ای که نه چیزی می‌خرند و نه چیزی می‌فروشند و منتظرند ببینند که چه اتفاقی خواهد افتاد.

نماینده تهران افزود: چنین حالتی موجب رکود بازار می‌شود و تبعا رکود بازار، منجر به رکود تولید خواهد شد.

مصباحی‌مقدم یادآور شد: اگر دولت به مردم توضیح ندهد و چنین حالتی فراگیر شود، ما به جای اینکه از اجرای این قانون نتایج مثبتی را بگیریم، نتایج منفی خواهیم گرفت.