سردار نقدی خبر داد: همکاری بسیج با وزارتخانه‌ها در 5 گروه اقتصادی

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: در حال حاضر جایگاه مهندسی بسیج در کشور گم شده و تمامی افراد پشت میزنشین شده‌اند و متاسفانه پویایی دوران جنگ در حال فراموشی است. سردار محمدرضا نقدی در حاشیه پنجمین کنگره شوراهای استانی بسیج مهندسین کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر افزود: امروزه باید دوباره سعی کنیم فضایی فراهم شود تا بسیج و فعالیت‌هایش را مانند دوران جنگ احیا کنیم.

رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: بسیج سازندگی همان جهاد سازندگی است که امام (ره) بسیار به آن تاکید داشتند و بسیج واقعی اخلاص، فداکاری و انفاق بدون منت و مادیات است. وی افزود: باید نیروی فعال در عرصه‌های خودجوش را جذب کرده، آموزش داده، سازماندهی و فعال کنیم.

نقدی اظهار کرد: باید بتوان با پنج گروه کشاورزی، عمران، انرژی، ارتباطات (فناوری اطلاعات) و صنعت با وزارتخانه‌ها و ارگان‌ها ارتباط برقرار کرد و مهم‌ترین نقش ما که همان کمک فکری و فرهنگی است، باید پررنگ‌تر شود.

نقدی خاطرنشان کرد: دفاع از اسلام، ساختن یک جامعه الگو و زمینه‌سازی برای ظهور امام عصر (عج) و ... فلسفه بسیج را شکل می‌دهد. وی گفت: در تولید انرژی هسته‌ای و سلول بنیادی، شبیه‌سازی و دیگر علوم در عصر حاضر تمام اعضای بسیج نیز حضور داشتند.