سالن‌های نمایشی شهر تهران در هفته جاری میزبان 13 گروه نمایشی است که آثار خود را به صحنه می‌برند.

مجموعه تئاترشهر در هفته جاری همچون هفته گذشته میزبان پنج اثر نمایشی است. سالن اصلی مجموعه میزبان نمایش «پروفسور بوبوس» به کارگردانی آتیلا پسیانی است. این نمایش با حضور هنرمندانی چون رضا کیانیان، بابک حمیدیان، لیلی رشیدی، ‌هانیه توسلی، ستاره پسیانی و فاطمه نقوی ساعت ۲۰ به صحنه می‌رود. طی ۲۳ اجرای نمایش «پروفسور بوبوس» ۱۰ هزار و ۷۷۱ تماشاگر از این نمایش دیدن کردند.


سالن چهارسوی مجموعه تئاترشهر هم پذیرای نمایش «شهر بدون آسمان» نوشته پوریا آذربایجانی و کارگردانی کیومرث مرادی است. این نمایش به داستان مهاجرت چهار زن به اروپا و اتفاقات رخ داده برای آن‌ها می‌پردازد. فاطمه نقوی، پانته‌آ پناهی‌ها، ستاره پسیانی و نازگل نادریان بازیگران این نمایش هستند که ساعت ۱۸ اجرا می‌شود. «شهر بدون آسمان» با ۲۳ اجرا تا کنون میزبان هزار و ۶۲۷ تماشاگر بوده است.
نمایش «پری‌خوانی عشق و سنگ» جدیدترین اثر نمایشی چیستا یثربی نیز ساعت 19:30 در سالن قشقایی تئاترشهر به صحنه می‌رود. «پری‌خوانی عشق و سنگ» نمایش تک نفره و زنانه‌ای است که در آن از تکنیک‌های نقالی، پرده‌خوانی، نمایش‌های پانسوری کره و کابوکی ژاپن استفاده شده است. این نمایشنامه با نگاهی اساطیری و تغزلی به عشق می‌پردازد و تاثیر کلام بر دگرگونی حال عاشق را نشان می‌دهد. سیما تیرانداز در نمایش «پری‌خوانی عشق و سنگ» به ایفای نقش می‌پردازد.
نمایش «کهربا» سیمین امیریان نیز این روزها ساعت ۱۹ در سالن سایه تئاترشهر اجرا می‌شود. «کهربا» روایتگر سه زندگی است که در ۶ اپیزود نمایش داده می‌شود و مدت زمان هر کدام نیز حدود ۱۰دقیقه است. این نمایش زندگی سه دانشجو را با سه جهان‌بینی متفاوت روایت می‌کند که در پایان تماشاگر با فلسفه و تفکر یکی از آنها همراه می‌شود. در نمایش «کهربا» بازیگرانی چون حسین محب‌اهری، نسیم ادبی، اکبر رحمتی، سوسن مقصودلو، اشکان صادقی، امیرکربلایی، کیومرث قنبرزاده به ایفای نقش می‌پردازند.


کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر هم پذیرای نمایش «کا» نوشته سیاوش پاکراه و کارگردانی رحمت امینی است که ساعت ۱۸:۳۰ اجرا می‌شود. نمایش «کا» روایتگر دوران مصر باستان است که در آن افراد در مقبره‌ها دفن می‌شدند تا زندگی تازه‌ای را آغاز کنند. در این نمایش شاهد تقابل سه برده با این تفکر هستیم. شبنم قلی‌خانی، وحید نفر و رضا صمدپور در نمایش «کا» بازی می‌کنند.
تالار مولوی هم این روزها میزبان دو اثر نمایشی است که در سالن‌های اصلی و کوچک به صحنه می‌روند. سالن اصلی مولوی میزبان نمایش «شبی که راشل از خانه رفت» به کارگردانی پریسا مقتدی است. در این اثر نمایشی که ساعت 20:30 به صحنه می‌رود، هنرمندانی چون آشا محرابی، ایوب آقاخانی، حمیدرضا نعیمی، روح‌الله کمانی و بهرام سروری‌نژاد به ایفای نقش می‌پردازد.


در هفته جاری نمایش «یک دقیقه سکوت» آیدا کیخایی نیز ساعت 19:15 در سالن کوچک مولوی به صحنه می‌رود. این نمایش که نوشته محمد یعقوبی است، روایتگر زندگی خانواده‌ای از سال 59 تا 77 است. در این نمایش معصومه رحمانی، نوید محمدزاده، فرانک کلانتر، مژگان خالقی، جواد مولانیا و سارا پورصبری به ایفای نقش می‌پردازند.
تماشاخانه ایرانشهر هم از هفته جاری پذیرای نمایش «دزدآب» ‌هادی مرزبان می‌شود. این نمایش به زندگی امام رضا (ع) و تاثیرات ایشان می‌پردازد. مصطفی عبدالهی، عباس توفیقی، اکبر رحمتی، مجید رحمتی، علی خازنی و محمد علایی از جمله بازیگران نمایش «دزدآب» هستند که در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر اجرا می‌شود.
این هفته تماشاخانه سنگلج همچون هفته گذشته میزبان نمایش «عفریته ماچین» است. این نمایش نوشته داود فتحعلی‌بیگی و کارگردانی علی یدالهی است که ساعت 19 به صحنه می‌رود. در نمایش «عفریته ماچین» بازیگرانی چون داوود داداشی، غلام بابوته، مجید فروغی و شاهین علایی‌نژاد به ایفای نقش می‌پردازند. نمایش «شبی از شب‌های تهران مسافری» نوشته و کار علی شمس هم اثری است که همچون روزهای گذشته ساعت 18:30 در خانه نمایش اداره برنامه‌های تئاتر اجرا می‌شود. در این نمایش که برگرفته از داستانی از کتاب «هزار و یک شب» است بازیگرانی چون وحید آقاپور، سام کبودوند، روح‌الله کمانی و الهام شعبانی ایفای نقش می‌کنند. خانه کوچک نمایش دانشکده هنر و معماری هم پذیرای نمایش «چاه» به کارگردانی سعید زین‌العابدینی است که ساعت 17:30 به صحنه می‌رود.


تالار هنر هم در هفته جاری میزبان دو اثر نمایشی است. «گربه‌ای در قصر ملکه» به کارگردانی عبدالله آتشانی ساعت 18 و نمایش «افسانه شیرزادخان» به کارگردانی آدینه سمنانی ساعت 19:30 در تالار هنر به صحنه می‌روند.