نیروهای پلیس تهران در چهارمین مرحله طرح ارتقای امنیت در پایتخت بعدازظهر پنج‌شنبه گذشته با همکاری وزارت اطلاعات و دستگاه قضایی، ۴۱۰ شرکت هرمی را در پایتخت شناسایی و به طور همزمان این شرکت‌ها پلمب و گردانندگان و اعضای این شرکت‌ها را دستگیر کردند. به گزارش ایسنا، سردار رادان، جانشین فرمانده ناجا بعدازظهر پنج‌شنبه در جریان اجرای این عملیات وسیع پلیس در پایتخت گفت: متاسفانه یکی از موضوعاتی که موجب نگرانی مردم و مسوولان شده بود موضوع شرکت‌های هرمی و گلدکوئیستی بود که با اطلاعاتی که مردم ارائه می‌کردند تعدادی از آنها به مرور جمع‌آوری می‌شدند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به روند افزایش این شرکت‌ها نیازمند برخورد سریع و قاطع با آنها بودیم، افزود: کار سنگین اطلاعاتی در این خصوص با همکاری وزارت اطلاعات بر روی این شرکت‌ها در تهران از چندی پیش آغاز شد و تمامی شرکت‌های هرمی شناسایی و اطلاعات نقطه‌ای، تعداد اعضا و سردسته‌های آنها جمع‌آوری و حتی نقشه و کروکی محل آنها نیز با کمک وزارت اطلاعات تهیه شد.

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به نفوذ اطلاعاتی بسیار خوب بر روی این شرکت‌ها گفت: با توجه به اینکه برخورد با این شرکت‌ها باید در یک زمان انجام می‌شد، هماهنگی بسیار خوبی با دستگاه قضایی در این خصوص صورت گرفت و ساعت ۱۶ روز پنج‌شنبه عملیات دستگیری و انهدام ۴۱۰ شرکت شناسایی شده به طور همزمان در پایتخت انجام شد.

وی با اشاره به همکاری خوب مردم در خصوص ارائه اطلاعات از شرکت‌های مذکور گفت: پس از دستگیری این افراد، سران آنها شناسایی و سایر اعضا تفکیک خواهند شد.

به گزارش ایسنا، وی گفت: ماحصل فعالیت این شرکت‌ها خروج سالانه میلیاردها تومان پول از کشور بود که امیدواریم با همکاری خوب مردم دیگر شاهد شکل‌گیری این شرکت‌ها نباشیم.