کارگردانان مشغول کارند - ۱ خرداد ۸۹

رامبد جوان (سمت راست)، پشت صحنه فیلم «ورود آقایان ممنوع»

نگاه سوم- «ورود آقایان ممنوع»، «روز رستاخیز»، «سنجاقک‌های برکه سبز»، «فرش قرمز»، «زمان معکوس»، «آقا یوسف»، «هر چه خدا بخواهد» از جمله فیلم‌هایی هستند که این روزها مقابل دوربین رفته‌اند. فیلمبرداری «ورود آقایان ممنوع» به کارگردانی رامبد جوان تا پایان اردیبهشت ماه ادامه دارد.

این فیلم با بازی رضا عطاران، ویشکا آسایش، پگاه آهنگرانی، مانی حقیقی، بهاره رهنما، فلامک جنیدی، زهره حمیدی، ستاره پسیانی، حدیث میرامینی، مهرناز بیات و علی صادقی درباره یک مدرسه پیش‌دانشگاهی است که ‌ارتباط دانش‌آموزان و مدیران ماجراهای طنزی را به وجود می‌آورد.

فیلمبرداری فیلم‌سینمایی «روز رستاخیز» به کارگردانی احمدرضا درویش در بم ادامه دارد و کمتر از نیمی از صحنه‌های فیلم گرفته شده است. این فیلم مقطع زمانی مرگ معاویه تا قیام امام حسین (ع) و شهادت آن حضرت را دربر می‌گیرد.

پرویز پورحسینی، بابک حمیدیان، آرش آصفی، فرهاد قائمیان، پوریا پورسرخ، حسن پورشیرازی، سروش‌ گودرزی، حمید جدیدی، علی جاوید‌فر، امیر مولوی، بهنام تشکری و کورش زارعی از بازیگران فیلم «روز رستاخیز» هستند که تاکنون جلوی دوربین رفته‌اند.

فیلم سینمایی «فرش قرمز» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی محسن دامادی هم فیلمبرداری‌اش از ۳۰ فروردین آغاز شده و در تهران ادامه دارد.

در خلاصه داستان این فیلم کمدی با بازی ستاره اسکندری، دانیال عبادی، محمد مطیع، مژگان بیات، حامد بهداد و علیرضا خمسه آمده است: حاشیه شهر تهران، زمینی بی‌نشان، در معرض بحران، راهی برای درمان، ایجاد یک قبرستان، خصوصی، غیرانتفاعی، با نیت اخروی و سود کلان...

«سنجاقک‌های برکه سبز» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی علی قوی‌تن فیلم دیگری است که فیلمبرداری‌اش در شمال کشور ادامه دارد و اوایل خرداد به پایان می‌رسد.

در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است، پسربچه‌ای ۷ ساله به نام لطیف که در خیابان‌های تهران گل‌فروشی می‌کند، تصمیم می‌گیرد برای یافتن خانواده خود به شمال کشور برود و در این مسیر دختری جوان نیز با او همراه می‌شود. روناک پوریادگار، امیررضا زرین‌بخش، حامد کیازال، محمدکیا صادری، آرتمیس گلبازیان، رامبد زارع، دانیال خنیاگر، آرمان جعفرزادگان، پارسا میرداماد، متین حدادپور، محمدرضا حقدوست، محمدامین اشرف‌پور، علیرضا میرزاحسینی، محمد رستگار، امیرحسین روزبهانی، حسین اسماعیلی، پارسا وهابی، امید بهرامی‌فر و علیرضا خضری بازیگران «سنجاقک‌های برکه سبز» هستند.

«زمان معکوس» عنوان نخستین فیلم سینمایی محصول مشترک ایران و جمهوری آذربایجان است که توسط انور ابلوچ فیلمساز آذربایجانی ساخته می‌شود و محمدرضا فروتن در نقش اول آن ایفاگر نقش یک پلیس بین‌المللی در کنار همایون ارشادی است.

عوامل این فیلم پس از فیلمبرداری صحنه‌های تهران و میگون، صحنه‌های باقیمانده لوکیشن ایران را در بندر انزلی پیگیری می‌کنند که پس از آن با مراجعت گروه تولیدکننده فیلم به جمهوری آذربایجان ۷۰ درصد باقی‌مانده در آن کشور فیلمبرداری می‌شود.

فیلمبرداری «هرچه خدا بخواهد» به کارگردانی پرویز شهبازی هم از نیمه اردیبهشت ماه در جزیره کیش آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

این فیلم با بازی رضا عطاران، ترانه علیدوستی، سعید آقاخانی، یوسف تیموری و بهاره رهنما درباره مردی است که در جزیره کیش به طور مرموزی سر به نیست شده است.

دکتر علی رفیعی فیلمبرداری «آقایوسف» را سرانجام از ۲۱ اردیبهشت در تهران آغاز کرد و فیلمبرداری همچنان ادامه دارد.

مهدی هاشمی، هانیه توسلی، پگاه آهنگرانی، ستاره اسکندری، لیلا بلوکات، سهیلا رضوی، مریم سعادت، لادن مستوفی، صابر ابر و شاهرخ فروتنیان از جمله بازیگران این فیلم هستند.

«قفس طلایی» به کارگردانی محمد زرین‌دست هم که بیش از این به مدت سه هفته در آمریکا ادامه داشته در تهران به پایان می‌رسد. امین حیایی، نیلوفر خو‌ش‌خلق و سروش گودرزی و تعدادی از بازیگران آمریکایی از جمله بازیگران این فیلم هستند

گفتنی است: «مصائب چارلی» (علیرضا سعادت‌نیا)، «سیزده و پنجاه و نه» (سامان سالور)، «دردسر بزرگ» (مهدی گلستانه)، «پیتزا مخلوط» (حسین قاسمی جامی)و «پرنسیب» (تهمینه میلانی) از جمله فیلم‌هایی هستند که در روزهای گذشته فیلمبرداری‌شان به پایان رسید.