ارائه گزارش پارتی بازی‌ها در کشور

وزیر اطلاعات در مورد دستور رییس جمهور مبنی بر تهیه گزارش برای مبارزه با پارتی بازی در یاسوج گفت: این گزارش در حال تهیه است، ضمن اینکه برای کل کشور هم گزارش‌هایی را در دست تهیه داریم که در وقت مقتضی ارائه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر حجت الاسلام حیدر مصلحی دیروز در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در مورد اینکه با توجه به اینکه وکیلی راد تبعه ایرانی ۱۹ سال در زندان فرانسه به سر برده آیا جمهوری اسلامی ایران نمی‌خواهد برای برخوردی که طی این سال‌ها با وی شده است شکایتی تنظیم کند گفت: ابتدا باید ببینیم که نوع برخوردی که با وکیلی راد کرده‌اند چگونه بوده است، اگر برخوردهایشان به دلیل واهی باشد حتما اقدام به شکایت خواهیم کرد.

وی درباره دیدار خانواده ۳ آمریکایی از فرزندانشان که در ایران هستند، عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس انساندوستی از آنها خواسته که بیایند و از وضعیت فرزندانشان در ایران بازدید کنند، در صورتی که آنها جاسوس بوده‌اند و نوع اقدامشان نیز غیر‌قانونی بوده است. مصلحی خطاب به آمریکایی‌ها اعلام کرد: آنها که ادعای دفاع از حقوق بشر را دارند به خانواده‌های ایرانی هم اجازه دهند تا از وضعیت فرزندانشان که در زندان‌های آمریکا به سر می‌برند بازدید کنند. وی در خصوص رابطه جمهوری اسلامی ایران با انگلیس عنوان کرد: ما پیشنهاداتی را برای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی داشتیم اما در نهایت این شورای عالی امنیت ملی است که در این رابطه تصمیم خواهد گرفت.مصلحی درباره دستگیری مهدی‌هاشمی نیز گفت: در این مورد باید دستگاه قضایی تصمیم بگیرد، اما حکم جلب وی صادر شده و به محض اینکه به ایران بیاید باید جلب شود. وزیر اطلاعات در مورد احتمال صدور قطعنامه علیه ایران نیز عنوان کرد: همان طور که کارشناسان سیاسی اعلام کرده‌اند هم اکنون غرب خلع سلاح شده است و به دنبال این است که خود را از این مهلکه بیرون بیاورد، اما اگر آنان به دنبال ایجاد آرامش هستند باید به توصیه‌های ملت ما و مقام معظم رهبری توجه نمایند.

انتقادات به بیانیه تهران از سر دلسوزی نیست

وی در خصوص برخی از افرادی که واکنش انتقاد آمیزی نسبت به بیانیه ۳‌جانبه تهران داشتند اظهار داشت: برخی از افراد وقتی انتقاد می‌کنند اگر از سر دلسوزی باشد ایرادی به آنان وارد نیست، اما عمدتا نظر ما این است که با غرض‌ورزی این کار را انجام می‌دهند که در آن همراهی با اهداف نظام به چشم نمی‌خورد. مصلحی در مورد اینکه کلوتید ریس با وکیلی راد معاوضه شده است، گفت: معاوضه‌ای صورت نگرفته و آزادی این دو نفر ربطی به هم ندارد. وزیر اطلاعات همچنین در مورد دستگیر سرتیم محافظ میر حسین موسوی ابراز بی‌اطلاعی کرد. وی درباره فضاسازی برخی رسانه‌ها مبنی بر ایجاد فتنه در سالگرد انتخابات نیز عنوان کرد: وضعیت فتنه با سرکوبی که ایجاد شد به پایان راه رسیده است. مصلحی همچنین در خصوص برخورد با سران فتنه گفت: در این باره تدبیر نظام را دنبال می‌کنیم.