دشمن از مساله بدحجابی به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می‌کند

رییس فراکسیون روحانیون مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه روز سه‌شنبه اعضای این فراکسیون با وزیر کشور گفت: امیدواریم مصوباتی که آقای وزیر در جلسه ارائه کرده‌اند به نتیجه برسد، اما فعالیت‌هایی که تاکنون این وزارتخانه داشته، آ‌غاز کار است. محمدتقی رهبر در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به این‌که جلسه نمایندگان روحانی مجلس با وزیر کشور و معاونین وی در رابطه با مسائل فرهنگی و عفاف و حجاب حدود دو ساعت به طول انجامید، ادامه داد: مطالبی که روز سه‌شنبه در این جلسه بیان شد، در راستای همان مسائلی بود که پیش از این در کمیسیون فرهنگی مجلس مطرح شده بود.

رهبر با بیان این‌که نگاهی که در دولت در زمینه مسائل فرهنگی وجود دارد باید واقعی شود، افزود: در مباحث فرهنگی نظارت و کنترل نیز نقش اساسی دارد، لذا در جلسه روز سه‌شنبه تمام بحث نمایندگان روحانی مجلس این بود که چهره جامعه باید فرهنگی شود و نسبت به این مساله نیز نظارت وجود داشته باشد.

رییس فراکسیون روحانیون مجلس با بیان اینکه این نظارت و کنترل به عهده وزارت کشور است،‌ گفت: چرا که پیش از این نیز وزارت ارشاد مطرح کرده بود که اختیارات در این زمینه به وزارت کشور محول شده است.

وی با تاکید بر این‌که در مبارزه با مفاسد اخلاقی و ضد فرهنگ‌ها باید به نحوی عمل کرد که دشمن سوءاستفاده نکند، افزود:‌ متاسفانه دشمن امروز از مساله بدحجابی به عنوان یک ابزار سیاسی استفاده می‌کند، لذا همه تاکید ما این است که این برخوردها به گونه‌ای صورت گیرد که اولا بازتاب نامطلوبی نداشته باشد و ثانیا موثر واقع شود.

رهبر با تاکید بر این‌که مصوباتی که وزیر کشور ارائه کرد، از نظر ما آغاز کار در این زمینه است، افزود: مجمع نمایندگان روحانی مجلس در نظر دارد جلساتی را با وزرای علوم، آموزش و پرورش و ارشاد داشته باشد، چرا که هر یک از این وزرا نیز با مسائل فرهنگی در ارتباطند و باید خواسته‌ ملت را در این زمینه پاسخ دهند.

رییس فراکسیون روحانیون مجلس با یادآوری اینکه به نیروی انتظامی نیز دستور داده شده است که در حدود مقتضی در موارد مذکور وارد عمل شود، خاطرنشان کرد: احتمالا هفته آینده در همین راستا با وزیر ارشاد یا علوم جلسه‌ای داشته باشیم تا این مطالبه جدی را به این وزرا منعکس کنیم و امیدواریم که همکاری‌ها به نتیجه برسد.