بازگشت وکیلی راد به ایران

قشقاوی: آزادی وکیلی‌راد ارتباطی با پرونده ریس ندارد

علی وکیلی‌راد که ۱۸ سال در زندان‌‌های فرانسه به اتهام قتل شاپور بختیار به سر می‌برد، شامگاه سه‌شنبه در فرودگاه امام خمینی‌(ره) مورد استقبال حسن قشقاوی، معاون وزیر خارجه و کاظم جلالی، مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و همچنین خانواده خود قرار گرفت. به گزارش ایسنا، وکیلی‌راد که حدودا نیمه شب به تهران رسیده بود در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و در گفت‌وگویی با خبرنگاران اعلام کرد که تا جایی که زمان به وی اجازه دهد آنچه را که باید، درباره زمانی که در فرانسه بوده است، خواهد گفت.

وی از ورود به ایران ابراز خوشحالی کرد و گفت: از وقتی چشمم به این سرزمین و این مردم افتاده است حالت روحی‌ام اجازه نمی‌دهد که بتوانم به راحتی سخن بگویم تنها همین را می‌گویم که یک جهنم را گذراندم و اکنون به بهشت رسیده‌ام.

در این کنفرانس مطبوعاتی، حسن قشقاوی معاون وزیر خارجه نیز ارتباط آزادی این ایرانی دربند، با آزادی کلوتید ریس تبعه فرانسوی دستگیر شده در حوادث پس از انتخابات را رد کرد و گفت: حکم آزادی مشروط وکیلی‌راد بهمن‌ماه صادر شده بود و ارتباطی با پرونده این خانم ندارد. در عین حال وکیلی‌راد به خاطر رفتار شایسته‌ای که در زندان داشت طبق قانون فرانسه باید آزاد می‌شد.