ادبیات

مراسم بزرگداشت احمد شاملو روز سه‌شنبه، ۲۸ اردیبهشت‌ ماه با حضور چهره‌هایی همچون ناصر تقوایی، محمود دولت‌آبادی و شهرام ناظری در تالار فردوسی دانشگاه تهران برگزار شد. آرامگاه حکیم عمر خیام نیشابوری، با حضور خیام شناسان و جمعی از اهالی ادب و هنر خراسان، عطرافشانی و گلباران شد.

موسیقی

اردشیر و اردلان کامکار در سومین فستیوال موسیقی محک به تکنوازی خواهند پرداخت.

موسیقی آیینی مازندران به همراه دیگر مراسم‌های این استان با عنوان جشن تتی در پردیس سینمایی ملت برگزار می‌شود.

ارکستر فیلارمونیک آلمان در اجرای خردادماه خود قطعه‌ای از بهمن مه‌آبادی را همراه با این نوازنده ویالن اجرا خواهد کرد.

شهداد روحانی در روزهای پایانی تمرینات ارکستر سمفونیک تهران برای اجرای برنامه‌ در تالارهای وحدت و مرکز همایش‌های برج میلاد معتقد است: وضعیت ارکستر سمفونیک تهران عالی است. این روزها تالار «رودکی» مملو از صدای ناب موسیقی است. آرشه‌ها بالا و پایین می‌رود و صدای موسیقی در تالار کوچک «رودکی» پیچ می‌خورد و گوش را می‌نوازد.

آلبوم «راز پرواز» که به آهنگسازی احمدعلی راغب بر اساس شعرهایی از «قیصر امین‌پور» ساخته شده، برای انتشار به سروش سپرده شده و از آبان‌ ماه گذشته در مسیر انتشار قرار دارد.

تجسمی

نگارخانه «ساربان» با صاحب امتیازی «محمد ساربان‌نژاد» و مدیریت هنری «سعید معیری‌زاده» عصر امروز پنج‌شنبه، سی‌ام اردیبهشت ۸۹ افتتاح خواهد شد.

نمایشگاه «خیالی‌نگاران» که مروری بر نقاشی‌های قهوه‌خانه‌ای و پشت شیشه دارد، فردا به کار خود خاتمه می‌دهد و از خرداد ماه، فضای موزه هنرهای معاصر در اختیار آثار گنجینه خارجی موزه قرار خواهد گرفت.

دومین جشنواره هنرمندان خودآموخته روز جمعه ۳۱ اردیبهشت‌ماه در روستای دریکنده بابل برگزار خواهد شد.