بازداشت و اخذ تعهد از تعدادی بانوان با پوشش نامناسب

بیش از ۱۰ طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شهرستان‌های تابعه استان تهران به طور همزمان و طی یک روز به اجرا در آمد. به گزارش ایسنا - سرهنگ مهدی یارندی - معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تهران با اشاره به اجرای طرح‌های ارتقای امنیت اجتماعی اظهار کرد: این طرح‌ها به صورت سراسری در سطح استان تهران به اجرا گذاشته شد که برخورد با توزیع‌کنندگان مواد مخدر، برخورد با توزیع‌کنندگان سی‌دی مبتذل، برخورد با اراذل و اوباش و بر هم زنندگان نظم عمومی، شناسایی و دستگیری سارقان منازل و خودرو، تذکر، ارشاد و اخذ تعهد از بانوانی که با پوشش نامناسب و خارج از عرف اجتماعی در انظار عمومی ظاهر می‌شوند، تذکر و بازداشت مزاحمان خیابانی، دستگیری اتباع بیگانه غیر مجاز و ... را در برداشت.

وی با اشاره به تشدید برخورد با افرادی که با پوشش‌های نامناسب و خارج از عرف اجتماعی در انظار عمومی ظاهر می‌شوند، گفت: در این خصوص به بانوانی که با پوشش نامناسب و بدحجاب در خیابان‌ها و اماکن عمومی تردد داشتند، تذکر لازم داده شد و تعدادی از آنها نیز بازداشت و پس از اخذ تعهد آزاد شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تهران در ادامه از طرح دستگیری مزاحمان خیابانی که با عرض اندام و مزاحمت به نوامیس مردم نظم عمومی را به هم می‌زدند، خبر داد و گفت : در این راستا پس از دستگیری و بازداشت ۶۰ نفر از مزاحمان خیابانی، ۴۷ نفر از آنها پس از اخذ تعهد کتبی آزاد و ۱۳ نفر نیز با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شدند.