اگر کسی بخواهد سی‌دی‌های مبتذل را به خوابگاه ببرد با او برخورد می‌شود

رییس دانشگاه علامه طباطبایی درباره اخباری مبنی بر بازرسی لپ‌‌تاپ‌های دانشجویان در خوابگاه گفت: اصل این خبر را تایید نمی‌کنم، اما اگر فردی بخواهد فضای خوابگاه را از نظر فرهنگی و اخلاقی با ورود فیلم و مطالب مبتذل ناامن کند با وی برخورد می‌کنیم. صدرالدین شریعتی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر درباره خبر برخی منابع غیررسمی در زمینه بخشنامه معاونت دانشجویی این دانشگاه که اجازه بازرسی لپ‌‌تاپ را به مسوولان خوابگاه می‌دهد، افزود: اصل این خبر را تایید نمی‌کنم و معاونت دانشجویی باید توضیحاتی در این زمینه ارائه کند، اما موضوعی به عنوان ایمن‌سازی فرهنگی فضای خوابگاه‌ها را پیگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: بحث این است که اگر بخواهیم جلوی خیلی از مفاسد و رفتارهای نادرست را بگیریم باید زمینه‌هایی را فراهم کنیم که عفاف و پاکدامنی در فضای خوابگاه بوجود بیاید. در همین راستا برخی از فیلم‌هایی که ممکن است مورد بهره‌برداری قرار گیرد نباید وارد این محیط شود تا از اتفاقات بسیاری بتوان پیشگیری کرد.

شریعتی گفت: بحث بازرسی از لپ‌‌تاپ مطرح نیست، بلکه بحث پیشگیری از ورود برخی رفتارهای ناصواب به محیط خوابگاه است. لپ‌‌تاپ یک وسیله شخصی است و دانشجویان در استفاده از آن آزاد هستند. رییس دانشگاه علامه طباطبایی یادآور شد: اما اگر کسی بخواهد سی‌دی‌های مبتذل که حاوی تصاویر نامناسبی است و به راحتی سر چهار‌راه‌ها خرید و فروش می‌شوند را به فضای خوابگاه ببرد و از نظر فرهنگی و اخلاقی ناامنی ایجاد کند با او برخورد می‌شود.