سینما

در ادامه‌ سلسله نشست‌های علمی- تخصصی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، نشست تخصصی «نقد فیلم سینمایی به رنگ ارغوان» اول خرداد ۸۹ برگزار می‌شود. نائومی واتس در یک پروژه سینمایی ایفاگر نقش «مرلین مونرو» می‌شود.

«زیبا» جدید‌ترین فیلم «الخاندرو گونزالس ایناریتو» کارگردان مکزیکی روز دوشنبه در جشنواره بین‌المللی فیلم کن به روی پرده رفت و با ارزیابی انتقادی تماشاگران و منتقدان سینمایی مواجه شد.

«دزدان دریایی کارائیب ‌٤» در ‌٢٠ مه ‌(اواخر اردیبهشت) سال ‌٢٠١١ میلادی در قالب سه بعدی اکران می‌شود.

عباس کیارستمی برای اولین‌بار «رونوشت برابر اصل» را سه‌شنبه شب در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن برای اهالی مطبوعات به نمایش گذاشت.

تئاتر

نمایش «کهربا» نوشته و کار سیمین امیریان در تالار سایه تئاتر شهر به روی صحنه رفت.

با به تعویق افتادن زمان اجرای نمایش «کارگاه بکا» به کارگردانی حسین کیانی، حمیدرضا آذرنگ نمایش جدید خود را با نام «خداحافظی نکردی با نجمه سورچی» در تالار «چهارسو» تئاترشهر به صحنه می‌برد.

ادبیات

کتاب خاطرات مهدی آذریزدی درباره کتاب، مطالعه و نویسندگی منتشر شد. این کتاب با نام «عاشق کتاب و بخاری کاغذی» (گفتارهایی از مهدی آذریزدی) شامل مجموعه‌ای از مقالات زنده‌یاد مهدی آذریزدی است که در سال‌های ۱۳۷۴ و ۱۳۷۵ در ماهنامه «جهان کتاب» با عنوان «خاطرات کتابی» منتشر شده است.

کارنامه شعرهای نیمایی علیرضا طبایی بررسی می‌شود. در نشستی که از سوی انجمن شاعران نیمایی برپا می‌شود، شعرهای نیمایی طبایی مورد نقد و بررسی قرار می‌گیرد.

موسیقی

اجرای روز چهارم خرداد ماه در تالار وحدت به روزهای اجرای کنسرت ارکستر سمفونیک تهران به رهبری «شهداد روحانی» اضافه شد.

تجسمی

گالری «شمرون» آثار هنرمند فقید علی‌اکبر صنعتی را به نمایش درخواهد آورد.

شش تابلو با قیمت قریب به ده میلیون تومان در نمایشگاه نقاشی‌های علیرضا سعادتمند در نگارخانه «آرت‌سنتر» به فروش رسید.