کارگردانان سینما در شبکه تهران موفق بودند

مدیر شبکه تهران تاکید کرد: کارگردانان سینما که آثار مختلفی در این عرصه داشتند، می‌توانند با شناخت مدیوم تلویزیون آثار خوب و در خور توجهی تهیه کنند که باعث نشاط و تحرک در این عرصه می‌شود. مسعود احمدی افزادی، مدیر شبکه تهران در پاسخ به این سوال که چرا با وجود جذب کارگردانان سینما شاهد آثار خوبی در مجموعه‌های تلویزیونی نیستیم، گفت: یکی از نکاتی که امروز باید مورد توجه قرار بگیرد این است که در کارهای تلویزیونی هم‌افزایی برای جذب مخاطب و رضایت از رسانه باید انجام شود. مسلما تلویزیون به دنبال تجربه‌های جدید می‌گردد، تجربه‌های نویی که به مدیوم تلویزیون کمک کند تا به عنوان رسانه جمعی بتواند پاسخگوی بیشتر ذائقه مخاطبان باشد.

وی در ادامه افزود: یکی از این ساز و کارها استفاده توامان از کارگردان سینما و تلویزیون است. کارگردانان سینما که آثار مختلفی در این عرصه داشتند، می‌توانند با شناخت مدیوم تلویزیون آثار خوب و در خور توجهی تهیه کنند که باعث نشاط و تحرک در این عرصه می‌شود. همچنین ورود برنامه‌سازان تلویزیون به سینما می‌تواند مفاهیم جدیدی را وارد سینما کند. در واقع انتقال تجربیات در عرصه هنر می‌تواند انجام شود.

مدیر شبکه تهران خاطرنشان ساخت: کارگردانان خوب در عرصه سینما با شبکه تهران همکاری می‌کنند و مجموعه‌های موفقی ساختند، مجموعه‌هایی که مخاطبان زیادی داشته است. در این باره می‌توانم به مجموعه نوروزی «دارا و ندار» به کارگردانی مسعود ده‌نمکی اشاره کنم که با ۸۰ درصد مخاطب توانست بحث‌های زیادی را در عرصه فرهنگی و اجتماعی به وجود آورد و بعد از آن در سه برنامه مورد نقد و بررسی قرار گرفت. درباره محتوای این مجموعه مباحث خوبی مطرح شد. همچنین حلقه‌های مباحث زیادی را تشکیل داد. احمدی یادآور شد: زنده بودن و زنده ماندن اثر به ایجاد حلقه‌های بحث و گفت‌وگو مربوط می‌شود که مجموعه نوروزی شبکه تهران این کار را در حوزه محتوا انجام داد. یا مجموعه تلویزیونی «به کجا چنین شتابان» ‌نزدیک به شش ماه روی آنتن قرار داشت و به عنوان پرمخاطب‌ترین مجموعه شبکه تهران شناخته شد. نمونه‌های این نوع مجموعه‌ها در تلویزیون زیاد است. از تجربه‌های جدید و متفاوت دیگر می‌توانم به مجموعه «پرانتزباز» به کارگردانی کیومرث پوراحمد اشاره کنم که کار خوب و متفاوتی شده است. پوراحمد در کارگردانی ویژگی‌هایی دارد و این ویژگی‌ها را در «پرانتزباز» شاهد هستیم.وی با اشاره به مجموعه «زمین انسان‌ها» گفت: این مجموعه هم به کارگردانی ابوالحسن داودی تهیه می‌شود که کار خوبی خواهد شد. این مجموعه برای پخش در شش ماه دوم سال تهیه می‌شود. همچنین مجموعه ماه رمضان شبکه تهران را هم فرزاد موتمن می‌سازد. مدیر شبکه تهران درباره اینکه چرا نقد و بررسی‌ها شامل برخی مجموعه‌های تلویزیون می‌شود و برخی مجموعه‌های خوب بی‌نصیب از این اتفاق هستند، توضیح داد: با این نظر موافق نیستم. شبکه تهران روند نقد و بررسی را شروع کرده که شامل تمام محصولات شبکه تهران است. تاکنون مجموعه‌های «به کجا چنین شتابان» و «دارا و ندار» مورد نقد و بررسی قرار گرفته و بعد از مدتی هم مجموعه «پرانتزباز» کیومرث پوراحمد نقد و بررسی می‌شود.