انتقاد خطیب جمعه تهران از اوضاع حجاب

هر روز تعدادی زن بدحجاب را با اتوبوس به این شهر می‌آورند تا در شهر بگردند به طوری که قبح بدحجابی را از بین ببرند

امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام کاظمی صدیقی دیروز در نماز جمعه تهران به بحث عفاف و حجاب پرداخت و گفت: تعدادی از افرادی که در قم دستگیر شدند، اقرار کردند که هر روز تعدادی زن بدحجاب را با اتوبوس به این شهر می‌آورند تا در شهر بگردند، به طوری که قبح بدحجابی را از بین ببرند که این موضوع در زمان پهلوی هم سابقه داشته است.

به گزارش مهر، حجت‌الاسلام صدیقی در ادامه عنوان کرد: مساله حجاب، عفاف، ارتباطات مشروط، با مقررات خود را وفق دادن، صاحب فرهنگ بودن، مدنیت را در زندگی نشان دادن، توقع خدا، امام و رسول است.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه برخی از زنان سنگرنشین و بانوانی که مهر ائمه اطهار(ع) را در دل می‌پرورانند، حرکت‌های خارج از چارچوب شرع را مصیبت می‌دانند و آماده هرگونه فداکاری هستند، گفت: این بانوان آمادگی دارند نسبت به افزایش بدحجابی در جامعه تجمع کنند، حرف بزنند و اعتراض نمایند.

وی با انتقاد از اینکه برخی از افراد توجهی به جنگ نرم دشمن ندارند، گفت: عده‌ای در جامعه فکر می‌کنند بدحجابی آزادی است، در صورتی که آزادی در چارچوب قانون معنا پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام صدیقی با اشاره به اینکه مبارزه با حجاب پدیده‌ای نیست که جدیدا مطرح شده باشد، گفت: در دوران پهلوی غربی‌ها رضاخان را مجبور به اجرای کشف حجاب با زور سرنیزه کردند. وی این حرکت دشمن را حرکتی علیه استقلال و فرهنگ دینی به شمار آورد و افزود: برهنگی، بی‌تمدنی و بازگشت به قهقرا است، انسان‌های وحشی پوشش ندارند؛ چرا که انسان‌های متمدن همیشه با پوشش بوده‌اند. حجت‌الاسلام صدیقی خطاب به برخی از بانوان بدحجاب در جامعه عنوان کرد: باید به برخی از بانوان که در جامعه اعتقاد دارند آدم‌های خوش‌باطنی هستند و تحت این عنوان که آزاد هستند و چرا باید کسی مزاحمشان شود، گفت که اولا شما شخصیت دارید و ثانیا برهنگی اساسا نه ایرانی است و نه شرقی؛ بلکه یک امر وارداتی است از سوی کسانی که با ما سازش ندارند و دشمن قسم خورده ما هستند. خطیب نماز جمعه تهران ادامه داد: انتظار می‌رود در برابر این حرکت که دشمن برپا کرده و می‌خواهد ما را در برابر خودمان قرار دهد، دستگاه‌های مختلف از جمله صدا و سیما به رواج بدحجابی در جامعه کمک نکنند. وی با بیان اینکه یقینا اکثریت قریب به اتفاق افراد از این کارهایی که خود می‌کنند ناراضی هستند و به دنبال پیدا کردن یک زمینه‌ای برای توبه هستند، گفت: دنیای غرب را به لجن هم‌جنس‌بازی و بی‌عفتی آلوده‌اند، به طوری که تا خرخره فرو رفته‌اند.

حجت‌الاسلام صدیقی افزود: برخی‌ها می‌پرسند که چرا در غرب که این همه آلودگی‌های اخلاقی وجود دارد، بلاهای ناگهانی نمی‌آید که باید گفت: چه کسی گفته که در آنجا توفان، زلزله یا سیل نمی‌آید، ضمن اینکه ما نمی‌گوییم علت این بلایا تنها انجام گناه است، بلکه برخی از ملت‌هایی که گناه هم نکرده‌اند، خداوند برای امتحان آنها بلایی را بر آنها نازل می‌کند.