سینما

شصت و سومین دوره جشنواره بین‌‌المللی فیلم کن در شرایطی با فیلم «رابین هود» افتتاح و کار خود را آغاز کرد که بارش باران شدید در یک روز قبل از شروع جشنواره همگان را نسبت به یک افتتاحیه خوب و آبرومند ناامید کرده بود. «رابین هود» که جشنواره بین‌المللی کن با آن افتتاح شد به موفقیتی شش میلیون دلاری در بازارهای اروپا دست یافت. همزمان با اکران فیلم رابین هود در جشنواره کن، این فیلم به فروش تقریبی شش میلیون دلاری چندین بازار مهم فیلم در اروپا دست یافت.

تئاتر

نمایشنامه «خشکسالی و دروغ» نوشته محمد یعقوبی توسط انتشارات «کیان افراز» به بازار کتاب عرضه شد.

تندیس حمید سمندریان شامگاه چهارشنبه - ۲۲ اردیبهشت‌ماه - طی مراسمی با حضور مسوولان و هنرمندان در تماشاخانه ایرانشهر پرده‌برداری شد.

ادبیات

سیدعلی صالحی که با بیماری خود دل بسیاری از علاقه‌مندان خود را به درد آورده و خاطرها را نگران کرده، همچنان در سی‌سی‌یو بستری است؛ ولی حال عمومی وی از دو روز گذشته بهتر گزارش شده است.

موسیقی

شهرام ناظری - شوالیه آواز ایران - برای بزرگداشت «نیما یوشیج» در «یوش» می‌خواند. این هنرمند با تایید این خبر گفت: این مراسم به مناسبت همایش نیماشناسی در پنجاهمین سالروز درگذشت نیما یوشیج، پدر شعر نو ایران، با حضور جمعی از صاحب‌نظران ادبیات از سوی دانشکده ادبیات دانشگاه مازندران برگزار می‌شود. ناظری افزود: در این کنسرت که صبح ۳۰‌ اردیبهشت‌ماه در منزل نیما برگزار می‌شود، قرار است قطعاتی بر مبنای شعرهای نیما و قالب‌ نیمایی اجرا شود. او همچنین از برگزاری کنسرتی در کیش خبر داد و گفت: در فضای هتل داریوش کیش (دروازه ملل) در تاریخ‌های ۴، ۵ و ۶ خرداد کنسرتی را در ساعت ۲۲ اجرا می‌کنم.

محمد گلریز گفت: افتخار می‌کنم سرودهای انقلابی را خوانده‌ام به نظر من انسان باید برای کاری که کرده شجاعت داشته باشد. برخی خوانندگان وقتی کاری را می‌خوانند بعد منکر آن می‌شوند و می‌گویند ما مجبور به این کار شدیم.

تجسمی

رییس موسسه فرهنگی اکو، قزوین را پایتخت فرهنگی کشورهای عضو اکو اعلام کرد. دکتر حجت‌الله ایوبی در مراسم افتتاح اولین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران در قزوین گفت: فعالیت‌های گسترده‌ای در زمینه‌های فرهنگی و هنری در ده کشور عضو اکو آغاز شده که یکی از آنها موضوع خط و خوشنویسی است.

نمایش پوسترهای «یک روز رنگی» برای یک هفته دیگر در گالری «ممیز» خانه هنرمندان ایران تمدید شد. نمایشگاه «یک روز رنگی» که به بهانه هفته گرافیک از روز ۱۸ اردیبهشت ماه افتتاح شده بود تا ۳۰ اردیبهشت ماه در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران تمدید شد.

در بزرگداشت محمد تجویدی که با حضور صادق بریرانی، ‌محمدمهدی هراتی و اسماعیل نظری در فرهنگستان هنر برگزار شد، بر تاثیرگذاری محمد تجویدی در پیدایش جرقه‌های گرافیک نوین ایران در آثار نگارگری تاکید شد.