طرح  استکبار در نشست نیویورک درهم شکست

عکس: ایرنا

تلاش مذبوحانه می‌کنند که پاک‌ترین دولت در تاریخ این کشور را به دروغ متهم کنند

تاکنون یک چهارم پول بیت‌المال را پس گرفته‌ایم

احمدی‌نژاد در نخستین روز از سفر استانی خود به استان کهکیلویه و بویراحمد و در جمع مردم یاسوج با اشاره به حضورش در نشست بازنگری ان.پی.تی در نیویورک گفت: در صحنه نیویورک به لطف خداوند و هدایت‌های امام عصر (عج) طراحی‌های پیچیده و استکباری آنها در هم شکست و آن کسی که باید در موضع متهم و محکوم قرار می‌گرفت به لطف خداوند محکوم شد و طراحی‌های استکباری در هم شکست.

به گزارش ایسنا، رییس‌جمهور با بیان این‌که عزت ملت ایران روزافزون است، گفت: هر روز و هر روز سنگرهای جدیدی به تسخیر ملت ایران، اندیشه و فرهنگ و انقلاب ملت ایران درآمده و درخواهد آمد.

رییس‌جمهور ادامه داد: در صحنه نیویورک دیدید که آنها یک سال کار و طراحی کرده بودند، همه را دیده بودند، عده‌ای را تطمیع کرده بودند و عده‌ای را تحت فشار سنگین قرار داده بودند که در این صحنه مطلبی به تصویب برسد که سلاح هسته‌ای آنها را تثبیت کند. ساختن سلاح و تهدید به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای علیه دیگران را تصویب کنند و به عنوان حق برای آنها در نظر گرفته شود، ولی از طرف دیگر مقررات و قوانین به گونه‌ای تصویب شود که علیه ملت‌های مستقل و آزاده باشد و هیچ‌کس اجازه نداشته باشد که بدون اجازه آنها قدمی بردارد.

احمدی‌نژاد ادامه داد: آنها تلاش می‌کردند حق استفاده از انرژی هسته‌ای، علوم و فناوری‌های نوین را به صورت انحصاری در اختیار خود بگیرند و دیگر ملت‌ها را از داشتن این فناوری‌ها در جهت استفاده‌ صلح‌آمیز محروم کنند. در این ارتباط برنامه‌ریزی کردند، حرکت‌های فریبکارانه انجام دادند و اعلام کردند که می‌خواهند تعدادی از سلاح‌های هسته‌ای خود را کاهش دهند؛ در حالی که از موجودی و تعداد سلاح‌های هسته‌ای آنها کسی اطلاع ندارد و نظارتی نیز بر آنها نمی‌شود.

وی در ادامه عنوان کرد: آنها می‌خواستند قوانین را این‌گونه تصویب کنند و انتظار داشتند که همه‌ ملت‌ها نیز حرف آنها را قبول کنند. در نشست نیویورک سعی داشتند چنان طراحی کنند که ملت‌های مستقل را در یک زندان محبوس قرار دهند و خودشان بر ملت‌ها حاکم شوند، ولی دیدید که به لطف خداوند و هدایت‌های امام عصر(عج) طراحی‌های پیچیده و استکباری آنها در هم شکست و آن کسی که باید در موضع متهم و محکوم قرار می‌گرفت به لطف خداوند محکوم شد و طراحی‌های استکباری در هم شکست.

وی با بیان اینکه اتفاقی که افتاد اتفاق بزرگی بود، گفت: قبل از آن با سیاستمداران زیادی صحبت کردیم. دولت‌های بزرگ و کوچک و با تمام کسانی که صحبت می‌کردیم به ما می‌گفتند که ما با شما همراه هستیم. حرف شما حرف ما نیز هست. اما قدرت آمریکا یک قدرت شکست‌ناپذیر است و اگر تصمیم به انجام کاری بگیرد آن کار را انجام می‌دهد. آنها تصمیم گرفته‌اند که در نشست نیویورک فشار به ملت‌های مستقل را زیاد کنند و کاری از دست ما برنمی‌آید. باور بسیاری از سیاستمداران حتی مستقل و آزادی‌خواه نیز این بود. آمریکا با فشار و تبلیغاتی که در این سال‌ها انجام داده بود این باور را در اذهان ایجاد کرده بود که محال است که کسی بتواند در برابر تصمیم آمریکا بایستد. ولی در نیویورک به لطف خداوند و ایستادگی شما حرف و منطق ایران در تریبون بازنگری کنفرانس ان.‌پی.‌تی بیان شد و این باور غلط و اندیشه غلط که در تمام اذهان ایجاد شده بود در هم شکست. احمدی‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ملت ایران اهل منطق، عدالت، دوستی و همکاری سازنده است و اگر شما صادقانه جلو بیایید و بر پایه عدالت و احترام عمل کنید، ملت ایران از شما استقبال می‌کند. اما اگر هنوز در گوشه‌ای از ذهن شما این باشد که با سر و صدا و تهدید کردن و به اصطلاح خودتان فشار وارد کردن تصور کنید که می‌توانید ملت ایران را به عقب‌نشینی وادار کنید اشتباه می‌کنید. ملت ایران و مردم کهکیلویه و بویراحمد حسرت یک میلیمتر عقب‌نشینی را بر دل شما خواهد گذاشت. ولی اگر صادقانه و بر پایه‌ عدالت به سمت ملت ایران آمدید ملت ایران استقبال می‌کند و ملت ایران به شما برای خروج از این منجلاب که خودتان با دست خودتان ایجاد کرده‌اید کمک می‌کند.

رییس‌جمهور در ادامه خطاب به این دولت‌های زورگو گفت: اگر بخواهید قطعنامه بدهید و فشار بیاورید قطعنامه شما در نزد ملت ایران پشیزی ارزش ندارد. محمود احمدی‌نژاد در بخش دیگر سخنانش خبر داد: دولت تاکنون یک چهارم پول بیت‌المال را از کسانی که این پول‌ها را گرفته بودند، ولی بازنگردانده بودند، پس گرفته و به بیت‌المال بازگردانده است.

احمدی‌نژاد که در جمع مردم یاسوج سخن می‌گفت، در بخشی از سخنان خود در تشریح اقدامات دولت در راستای اجرای عدالت، تاکید کرد که دولت در جهت اجرای عدالت به دنبال قطع کردن دست‌هایی است که در گذشته به سمت ثروت ملی و امتیازات ویژه دراز شده است.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه «دولت تا آخر خواهد ایستاد»، ادامه داد: تاکنون حدود یک چهارم از این پول‌ها را در دو سه سال اخیر پس گرفته‌ایم و به بیت‌المال برگردانده‌ایم و به لطف خداوند تا برگرداندن ریال آخر، دولت خواهد ایستاد و در برابر فشارهای آنها عقب‌نشینی نمی‌کند. وی در ادامه به اهمیت عدالت در ساختن ایران اشاره کرد و گفت: اگر عدالت نباشد ایران ساخته نخواهد شد. عدالت نقطه شروع حرکت کمالی انسان است.

با اجرای قانون یارانه‌ها حتی یک فقیر در ایران پیدا نخواهد شد

احمدی‌نژاد گفت: یکی از کارهای بزرگ برای اجرای عدالت، اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها است و اگر موانعی در راستای اجرای این طرح نباشد که ان‌شاءالله نباشد، اجرای درست این قانون تمام ایران را آباد می‌کند. با اجرای این طرح حتی یک فقیر در ایران پیدا نخواهد شد. اگر این طرح با سرعت و به صورت کامل و در زمان کوتاه اجرا شود دیگر نیازی به مراکز حمایتی نخواهیم داشت.

وی افزود: دولت مصمم است دست‌هایی که ده‌ها میلیارد تومان از پول بیت‌المال را برده‌اند و نمی‌آیند این پول‌ها را بازگردانند و پررویی می‌کنند را از ریشه قطع کند.

هرکس مرتکب پارتی‌بازی شود عضو این دولت نخواهد بود

احمدی‌نژاد گفت: مردم و جوانان یاسوجی از فرودگاه یاسوج تا اینجا نکاتی را به من گفتند، از جمله نکاتی که تاکید می‌کردند می‌گفتند که باید پارتی‌بازی را ریشه‌کن کرد. رییس‌جمهور گفت: از مظاهر بی‌عدالتی، پارتی‌بازی است. من خادم و نوکر شما هستم و هرکس در هر گوشه ایران خدای نکرده مرتکب پارتی‌بازی شود مورد تایید من نیست و عضو این دولت نخواهد بود؛ هرکس و در هر مقامی که می‌خواهد باشد و هرکس که می‌خواهد هم حامی او باشد.

اگر عدالت اجرا شود با همین ثروت موجود یک بیکار پیدا نخواهد شد

وی گفت: نکته‌ دومی که جوانان یاسوجی بر آن تاکید داشتند و می‌گفتند این بود که ما توانایی داریم، همت داریم، کاربلد هستیم، اما کار نداریم. احمدی‌نژاد خطاب به این جوانان گفت: بدانید که اگر عدالت اجرا شود با همین ثروت موجود در ایران در هیچ جای کشور یک بیکار پیدا نخواهد شد. ما مصمم به اجرای عدالت هستیم و در این راستا به‌غیر از بحث هدفمند کردن یارانه‌ها، دو کار دیگر را دنبال می‌کنیم.

رییس‌جمهور توضیح داد: کار اول این است که بودجه‌ها، قرض‌الحسنه‌ها و وام‌ها را به صورت عادلانه توزیع کنیم. اگر ۲۰۰ میلیارد تومان قرض‌الحسنه به همین استان اختصاص پیدا کند دیگر در این استان بیکاری پیدا نخواهد شد و ان‌شاءالله ما در جلسه‌ دولت این را به تصویب می‌رسانیم.

احمدی‌نژاد در تشریح کار دومی که دولت می‌خواهد در راستای اجرای عدالت انجام دهد، گفت: دولت در جهت اجرای عدالت به دنبال قطع کردن دست‌هایی است که در گذشته به سمت بانک‌ها، ثروت ملی و امتیازات ویژه دراز شده است و برخی از گروه‌ها و خانواده‌ها برای خود حق ویژه، حق انحصاری و حق مطلق قائل هستند و خیال می‌کنند که ایران ملک پدری آنها است و همه ملت باید در خدمت و برده آنها باشند و اگر کسی از آنها یک انتقاد کند فشار وارد می‌کنند. اگر کسی حق ملت را از آنها مطالبه کند سعی می‌کنند که موضوعات انحرافی و مسائل حاشیه‌ای درست کنند تا ذهن دولت را از اجرای عدالت منحرف کنند. تلاش مذبوحانه می‌کنند که پاک‌ترین دولت بعد از انقلاب و تاریخ این کشور را به دروغ متهم کنند و زیر سوال می‌برند تا کسانی که تا خرخره از بیت‌المال برده‌اند را از مجازات و محاکمه فراری بدهند.

رییس‌جمهور گفت: با تکیه بر شما، دولت خادم شما تا آخر ایستاده و خواهد ایستاد. اینها رقم بالایی را برده‌اند و نمی‌آورند و در برابر پس دادن معوقات و بازگرداندن بیت‌المال ایستادگی می‌کنند. وی گفت: تاکنون حدود یک چهارم از این پول‌ها را در دو سه سال اخیر پس گرفته‌ایم و به بیت‌المال برگردانده‌ایم و به لطف خداوند تا برگرداندن ریال آخر، دولت خواهد ایستاد و در برابر فشارهای آنها عقب‌نشینی نمی‌کند.