اقدامات رژیم صهیونیستی در فلسطین باید موج جدیدی از نگرانی ایجاد کند

لاریجانی در جمع خبرنگاران در خصوص دستاوردهای سفر دو روزه خود به ترکیه گفت: در نشست اضطراری کمیته اجرایی اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی، موضوع تشکیل کمیته قدس مطرح و قرار شد این امر پیگیری شود. به گزارش ایسنا، رییس مجلس ایران سه‌شنبه شب پس از ورود به تهران در خصوص دستاوردهای این اجلاس و سفر به ترکیه گفت: تعداد زیادی از کشورهای اسلامی در سطح رییس و نایب رییس مجلس در این اجلاس حضور داشتند و در مورد حوادث مختلف فلسطین که بسیار تلخ است و باید از منظرهای مختلف مورد توجه قرار گیرد، بحث کردند. وی افزود: موضوع یهودی‌سازی بیت‌المقدس که باید مورد توجه همه جهان اسلام قرار گیرد، بحث تخریب بناهای اسلامی، ساخت شهرک‌سازی و محاصره غزه از موضوعات بسیار مهم دیگری بود که در این اجلاس مطرح شد و کشورهای شرکت کننده در این اجلاس در صحبت‌هایشان آنها را مد نظر قرار دادند.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که اقدامات رژیم صهیونیستی در فلسطین باید موج جدیدی از نگرانی ایجاد کند؛ اما ما شاهد سکوت بین‌المللی در این زمینه هستیم، گفت: چرا چنین سکوتی وجود دارد؟ چون آنها می‌خواهند گام بعدی را بردارند که قطعا این یک توهین مضاعف است. لاریجانی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی اقدامات سبعانه علیه جهان اسلام انجام می‌دهد و پس از آن ژست مذاکره می‌گیرد، ضمن آن که فضای رسانه‌ای بین‌المللی هم در این زمینه باید بیشتر تلاش کند تا اقدامات رژیم صهیونیستی در عرصه بین‌المللی بیشتر مطرح شود.

وی گفت: هم‌چنین در حاشیه این اجلاس، مذاکرات دوجانبه‌ای با برخی کشورهای شرکت کننده در این اجلاس صورت گرفت. حاشیه این اجلاس فرصتی بود که با مسوولان ترکیه یعنی عبدالله گل، رجب طیب اردوغان و محمدعلی شاهین رییس مجلس ترکیه و وزرایی که ارتباط بیشتری با ایران در زمینه اقتصادی دارند، مذاکراتی انجام شود. لاریجانی گفت: این رایزنی‌ها در مورد مسائل مهم سیاسی منطقه و مورد علاقه طرفین و ترکیه صورت گرفت.