سینما

فرهاد توحیدی، نایب رییس هیات‌مدیره‌ خانه سینما گفت: هیات‌مدیره خانه سینما به خود اجازه نمی‌دهد در چنین نهادی که اعضای آن دارای افکار گوناگون و مشرب‌های سیاسی مختلف هستند، کار سیاسی کند. حسن نجاریان، قائم‌مقام بنیاد فارابی و امیر اسفندیاری، وحید اسفندیاری، کامیار محسنین و محمدرضا تشکری عازم جشنواره کن شدند تا در چتر سینمای ایران حضور داشته باشند. احمد میرعلایی، مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی هم احتمالا در هفته دوم این جشنواره عازم کن خواهد شد.

منوچهر محمدی تهیه‌کننده فیلم طلا و مس درباره مضمون فیلمش گفت: این روزها هم مسوولین آمارهایی از افزایش طلاق می‌دهند که بسیار تکان‌دهنده است و زیاد شدن آن نشان می‌دهد که آستانه تحمل بسیار کم شده است. بحث اخلاق هم برایم مهم بود که زیاد راجع به آن گفته می‌شود، اما عمل نمی‌شود و بد نیست به جای شعار دادن مقداری بدانیم اخلاق چه است و همه اینها دست به دست هم داد تا ایده «طلاومس» شکل گرفت.

جواد شمقدری، معاون امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برخی از یادگارهای دوران کارگردانی خود را به موزه سینما اهدا کرد.

برادپیت و دارن آرنوفسکی در پروژه سینمایی «ببر» با یکدیگر همکاری می‌کنند.

تئاتر

اجرای سه نمایش در مجموعه تئاترشهر از ۲۸ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و این مجموعه در تاریخ‌های ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه تعطیل است.

ادبیات

سیدعلی صالحی در بخش سی‌سی‌یو (CCU) بیمارستان بستری شد. این شاعر شامگاه سه‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت‌ماه به دلیل سکته قلبی با اورژانس به بیمارستان لبافی‌نژاد منتقل شده و هم‌اکنون در بخش سی‌سی‌یو این بیمارستان تحت مراقبت است.

تجسمی

گیزلا وارگا سینایی، قصد دارد نمایشگاهی از آثار نقاشی خود را تابستان امسال در نگارخانه تازه تاسیس «سین» برپا کند.

موسیقی

۵۵ تکنواز در دومین جشنواره موسیقی کلاسیک تا معاصر به اجرا می‌پردازند.

مدیر موزه موسیقی از احتمال نمایش سازها و آثار پرویز مشکاتیان در این موزه خبر داد.