سینما

با فاش شدن نسخه‌ای از بودجه واقعی فیلم ماجراجویانه «رابین هود» مشخص شد که میزان آن ۲۳۷ میلیون دلار است. شرکت «واکس ورد» با انتشار نسخه‌ای از بودجه چند میلیون دلاری فیلم «رابین هود» اختلاف ۸۲ میلیون دلاری را آشکار کرد.

کامران قدکچیان، تصویربرداری فیلم تلویزیونی «پله جهنم» را به زودی شروع می‌کند.

از رابرت دنیرو، اسطوره بازیگری سینمای جهان در جشنواره بین‌المللی تائورمینا تقدیر می‌شود. در جریان پنجاه و ششمین دوره جشنواره تائورمینا جایزه ویژه آرته جشنواره برای قدردانی از یک عمر فعالیت سینمایی به دنیرو اهدا می‌شود.

تئاتر

حمید سمندریان بعد از تماشای نمایش «مکبث» گفت: این گروه نمایشی با تکیه بر فرم‌گرایی نشان دادند که در دل هر قدرتی یک طبیعت شیطانی نهفته است. این کارگردان تئاتر که شامگاه گذشته ـ ۲۰ اردیبهشت‌ماه ـ در تالار «سایه» مجموعه تئاترشهر از نمایش «مکبث» به کارگردانی رضا ثروتی دیدن کرده بود، در جمع گروه اجرایی گفت: گروه نمایشی با تکیه بر فرم‌گرایی نسبت به آثار شکسپیر این طبیعت شیطانی نهفته در قدرت را نمایان کردند.

نمایش صحنه‌ای «خورشید جاودان» نوشته و کار «علیرضا غنچی» از فردا ۲۲ اردیبهشت ماه در تماشاخانه ماه حوزه هنری اجرا می‌شود.

موسیقی

شهداد روحانی، رپرتوارهای اجرایی ارکسترهای مختلف دنیا را در کنار موسیقی‌های فیلم اجرا می‌کند.

شرکت فرهنگی هنری «آوا خورشید» که قرار بود تا پایان فروردین‌ماه آلبوم کنسرت «ماهور» حسین علیزاده را وارد بازار کند، توزیع آن را به دلیل انتشار مجموعه «نوای نور» از همین آهنگساز به تاخیر انداخت.

نسرین ناصحی خواننده کلاسیک از برگزاری کنسرتی ویژه بانوان در نیمه دوم امسال خبر داد.

ادبیات

کتاب «احمد محمود» که شامل گفت‌وگوی حبیب باوی‌ساجد با چهره‌های مطرح سینمایی و ادبی ایران درباره زندگی و آثار این نویسنده اهل جنوب و نیز خطه ادب‌پرور خوزستان است، در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه شد.

مجموعه‌ای جدید از شعرهای شمس لنگرودی در نمایشگاه کتاب تهران عرضه شد. این مجموعه با نام «رسم ‌کردن دست‌های تو» در ۱۰۵ صفحه و شمارگان ۲۲۰۰ نسخه با قیمت ۲۵۰۰ تومان منتشر شده است.

تجسمی

نمایشگاه نخستین دوسالانه بین‌المللی خوشنویسی ایران، امروز در قزوین گشایش خواهد یافت.

مدیرکل دفتر امور هنرهای تجسمی وزارت ارشاد با اشاره به شوکه شدن خود از شنیدن خبر سرقت‌های سریالی مجسمه‌ها، تصریح کرد: بعید است این اقدامات مربوط به افرادی باشد که بخواهند جنگ ایده‌ای و اندیشه‌ای با هنر مجسمه‌سازی داشته باشند و این نظریه در دولت و نظام وجود ندارد.