آغاز مرحله دوم طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش از شنبه آینده

فرمانده انتظامی تهران بزرگ اعلام کرد: طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش متوقف نشده و این طرح در چند مرحله انجام می‌شود که بخش دوم این طرح از شنبه هفته آینده آغاز می‌شود. به گزارش ایسنا، سردار حسین ساجدی‌نیا در نشست مشترک با شورایاری‌ها و شهردار منطقه ۱۴ که پیرامون مسائل اجتماعی، انتظامی، امنیتی و مواد مخدر برگزار شد، با اشاره به برنامه کارشناسی شده برای پیدا کردن دغدغه‌های اصلی مردم در تامین امنیت گفت: پس از برآورد و برگزاری جلسات متعدد با شورایاری‌های محلات، بیشترین دغدغه‌های مردم مواد مخدر،‌ اراذل و اوباش و فروش سی‌دی‌های مبتذل گزارش شده است که پلیس این مسائل را امسال در ۹ طرح اصلی خود در اولویت قرار داده است.

رییس پلیس پایتخت با اشاره به موضوع اراذل و اوباش، با بیان اینکه طرح جمع‌آوری اراذل و اوباش متوقف نشده است، گفت: این طرح در چند مرحله انجام می‌شود که بخش دوم آن از شنبه هفته آینده آغاز می‌شود. وی ادامه داد که پس از اجرای این طرح در تهران و سرکلانتری‌ها،‌ طرح در کلانتری‌های مختلف شهر تهران اجرا می‌شود و این روند متوقف نخواهد شد. سردار ساجدی‌نیا با اشاره به موضوع آزادی مجدد اراذل و اوباش که در این جلسه مطرح شد، تاکید کرد که اگر قوه قضائیه برخی از اراذل را آزاد می‌کند؛ به دلیل وجود برخی خلاءهای قانونی است؛ اما ما به مردم قول می‌دهیم که این اراذل را پس از ارتکاب مجدد جرم دستگیر کنیم یا ما خسته می‌شویم یا قوه قضائیه. وی همچنین از استقرار یک قاضی مستقل و مجزا برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با طرح‌های پلیس خبر داد و گفت: با هماهنگی قوه قضائیه، پرونده‌های مرتبط با طرح‌های نیروی انتظامی برای اینکه به هدف مشخصی برسد، توسط یک قاضی بررسی می‌شود.

از این پس به مجرمانی که ستاره‌دار می‌شوند، مرخصی داده نمی‌شود

وی همچنین از انجام هماهنگی با قوه قضائیه برای حذف مرخصی تعدادی از مجرمان شناخته شده خبر داد و گفت: بسیاری از این مجرمان در دوره مرخصی خود اقدامات مجرمانه قبلی را انجام می‌دهند که در این راستا با هماهنگی صورت گرفته با قوه قضائیه قرار شد در تهران بزرگ به این افراد که از این پس مجرمان ستاره‌دار می‌شوند، مرخصی داده نشود.

سرقت ۱۲ مجسمه تایید می‌شود

وی در رابطه با آخرین وضعیت موضوع سرقت مجسمه‌های شهر تهران نیز گفت: تاکنون سرقت ۱۲ مجسمه تایید شده و مابقی این تعداد تکذیب می‌شود. وی گفت: در مورد مجسمه دانشگاه تهران نیز گزارشی به ما نرسیده؛ ضمن اینکه این مجسمه در داخل محدوده دانشگاه تهران قرار دارد و به پلیس مربوط نمی‌شود.

سارقان کابل‌های مخابراتی پایتخت دستگیر و روانه زندان شدند

در تحولی دیگر رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی پایتخت خبر داد. به گزارش ایسنا، سرهنگ محمدیان در ادامه گفت: سارقان کابل‌های مخابراتی پایتخت چهارشنبه هفته گذشته در حین سرقت کابل‌های مخابرات توسط ماموران کلانتری ۱۰۶ نامجو دستگیر شدند. وی دستگیر شدگان را دو نفر یکی ۱۶ ساله و دیگری ۳۵ ساله عنوان کرد و گفت: این دو نفر با هم نسبت فامیلی داشتند و در حالی که قصد سرقت کابل‌های مخابراتی را در این منطقه داشتند در داخل چاله‌ مخابرات دستگیر شدند.

محمدیان با بیان اینکه دستگیر شدگان با قرار، تحویل زندان شدند، افزود: این افراد صرفا به دلیل ارزش مالی این کابل‌ها و تصور برای فروش آنها اقدام به سرقت کردند. وی تاکید کرد: این افراد به دو مورد سرقت کابل‌های مخابراتی اعتراف کردند که در مورد دوم در حین سرقت دستگیر شدند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ در خاتمه خاطرنشان کرد: یکی از این افراد پس از مشاهده ماموران پلیس در داخل چاله مخابرات در زیر کابل‌ها مخفی شده بود که وی توسط ماموران پلیس دستگیر شده است.