سینما

امسال در شصت و سومین جشنواره بین‌المللی کن از خانه سینما، پروین صفری، نقی نعمتی، روانبخش صادقی، محمدرضا موئینی، محمدرضا شرف‌الدین و حمیدرضا پورنصیری حضور خواهند داشت. سیدعلی حسینی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: سینما به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم هنری در انتقال ارزش‌ها، اعتقادات و باورهای جامعه نقش بسزایی دارد.

سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: بنا به تصویب انجمن سینماداران طرح‌ نیم‌بها شدن بلیت سینماها طی دو روز در هفته اجرا خواهد شد.

هفته آینده سینماها تنها در روز دوشنبه ـ ۲۷ اردیبهشت ماه ـ که مصادف با روز شهادت حضرت فاطمه (س) است، تعطیل خواهد بود.

سید جمال ساداتیان تهیه‌کننده به رنگ ارغوان گفت: ممکن است که نقدهایی به فیلم وارد باشد، اما در هر صورت زمانی‌که فیلم‌ها دیده نمی‌شوند، گویی که آب سردی را بر سر سازندگان آن‌ها می‌ریزند. این فیلم در تهران ۵۰۰ میلیون تومان و در شهرستان‌ها ۲۰۰ میلیون تومان فروش داشت، اما یکی از فیلم‌های طنزی که هم‌زمان با آن به نمایش درآمده بود تنها در شهرستان‌ها ۹۰۰ میلیون تومان فروش داشت.

علیرضا امینی گفت: پایان‌بندی «هفت دقیقه تا پاییز» برای اکران عمومی تغییر می‌کند.

تئاتر

مدیرکل ارشاد خوزستان معتقد است: یکی از بزرگ‌ترین اهداف جشنواره تئاتر ملی مقاومت- فتح خرمشهر، انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به جامعه برای ماندگارکردن فرهنگ و تمدن ایرانی و اسلامی است.

نمایش «داستان لطیف» اثری از گروه «نوتئا» (نوتئاتری‌های آرمان‌گرا) به نویسندگی ایرج طهماسب‌ و کارگردانی نفیسه لاله از روز پنج‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ساعت ۱۹ در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران به روی صحنه می‌رود.

رسانه

شبکه رادیو اینترنتی ایران‌صدا در نمایشگاه کتاب امسال علاوه بر اجرای برنامه‌های زنده رادیویی، کتاب‌های گویا را نیز عرضه می‌کند.

محمد تاجیک که رمضان ۸۶ مسابقه قرآنی «نسیم سبز» را تهیه‌ کرده بود، پس از سه سال مسابقه‌ معارفی دیگری با نام «هفت بهشت» را می‌سازد.

فرهنگ

نشست ۱۰۰ ناشر بین‌الملل با حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی، علی‌اکبر اشعری، امیر خوراکیان، محسن پرویز و تعدادی از سفرا و رایزنان فرهنگی کشورهای خارجی در فرهنگسرای ملل برگزار شد.

امیر خوراکیان، رییس جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری خبر از راه‌اندازی ۹ غرفه «پاتوق کتاب» در مترو داد و گفت: پیش از این پاتوق کتاب مترو در ایستگاه هفت تیر راه‌اندازی شده بود و به زودی ۸ ایستگاه دیگر نیز به آن اضافه می‌شود تا شهروندان در مترو بتوانند از کتاب به عنوان یک محصول ارزشمند استفاده کنند.

علی‌اکبر اشعری، رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی درباره تلاش شهرداری در حوزه کتاب گفت: تهران به زودی به نمایشگاه کتاب دائمی مجهز خواهد شد و در فضایی به مساحت ۴۰ هزار مترمربع در جوار کتابخانه ملی، باغ کتاب احداث می‌شود.