تنها فرصت اوباما، ایران است و تنها فرصت آمریکا اوباماست

اوباما باید رابطه با ایران را اصلاح کند

رییس‌جمهور روز گذشته در سفر خود به کاشان روی اصلی سخنان خود را به مسائل سیاست خارجی اختصاص داد و با اشاره به سفرش به ایالات‌متحده و حضورش در اجلاس بازنگری ان‌.پی‌.تی برای چندمین بار از سیاست‌های آمریکا انتقاد کردو گفت که آنها نیازمند ایران هستند؛ چراکه نمی‌توانند بدون ایران کاری را انجام دهند. تنها فرصت آقای اوباما، ایران است و تنها فرصت آمریکا اوباما است. به گزارش «ایسنا» محمود احمدی‌نژاد دیروز در ادامه سفر یک روزه خود به کاشان با حضور در میدان جهاد این شهرستان در جمع مردم، به حضورش در اجلاس بازنگری ان.‌پی.‌‌تی در نیویورک اشاره و یادآوری کرد: دیدیم چند تن از آنها جلسه را ترک کردند؛ از قبل گفته بودند که ما بیرون می‌رویم. وقتی از جلسه بیرون رفتند، من از بالا نگاه می‌کردم که آنها با سرافکندگی و خجالت این جلسه را ترک کردند و معلوم شد که در دنیا چه کسی منزوی است. من با یک شبکه آمریکایی مصاحبه کردم و گفتم که مستکبران دائم می‌گفتند که ما ایران را منزوی می‌‌کنیم، امام(ره)، رهبر معظم انقلاب و ملت ایران در پاسخ به گفته شما بارها اعلام کرده است که ملت ایران شما را صد برابر منزوی می‌کند و به زباله‌دان تاریخ می‌فرستد و اکنون نیز دیدیم که چه کسانی در عرصه جهانی منزوی هستند. وی به مصاحبه خود با یکی از نشریات معتبر ‌آمریکایی در نیویورک نیز اشاره کرد و گفت: ‌در آن مصاحبه اعلام کردم که اوباما تنها فرصت آمریکا است که چهره آمریکا را اصلاح کند. اوباما باید کجا را اصلاح کند؟ باید فلسطین، عراق، افغانستان و رابطه با ایران را اصلاح کند و اصلاح بقیه امور منوط به اصلاح رابطه با ایران است. آنها در خاورمیانه نمی‌توانند بدون ایران کاری کنند و در مسائل خاورمیانه ساده‌ترین مساله ایران است و بقیه مسائل پیچیده است و به سادگی نمی‌توانند آن را حل کنند و آنها نیازمند ایران هستند؛ چراکه نمی‌توانند بدون ایران کاری را انجام دهند. تنها فرصت آقای اوباما، ایران است و تنها فرصت آمریکا اوباما است.

اگر قطعنامه‌ای صادر شود پشیزی ارزش ندارد

رییس‌جمهور به بخشی دیگر از صحبت‌های خود با این نشریه آمریکایی اشاره کرد و گفت: در ‌آن‌جا گفتم که عده‌ای در آمریکا و برخی از کشورهای صاحب وتو تلاش می‌کنند که قطعنامه علیه ایران صادر کنند، گرچه ما از صدور قطعنامه علیه ایران استقبال نمی‌کنیم، توضیح می‌دهیم و توضیحات خود را ارائه می‌کنیم تا این اتفاق نیفتد، ولی اگر این اتفاق بیفتد و قطعنامه‌ای صادر شود پشیزی نزد ملت ایران ارزش ندارد. من گفتم که خود شما می‌دانید که این قطعنامه‌ها اثری بر ملت ایران ندارد، ملت ایران روی سکوی افتخار ایستاده و شما می‌خواهید با صدور قطعنامه‌ها ملت ایران را از سکوی افتخار پایین بکشید، اما بدانید با هر یک از این قطعنامه‌ها ایران یک سکو بالاتر و جلوتر می‌رود.

اولین قطعنامه پایان اوباما است

وی ادامه داد: گفتم که اولین قطعنامه پایان اوباما است و پایان اوباما به معنای پایان سیطره بین‌المللی آمریکا خواهد بود. وی یادآور شد: خبرنگاری به من گفت که شما نگران حمله به ایران نیستید؟ من خطاب به او گفتم؛ چه کسی می‌خواهد به ایران حمله کند. گفتم مثلا چین؟ او در پاسخ گفت؛ او دوست ملت ایران است. گفتم؛ روسیه. او گفت؛ روسیه اهل این کارها نیست. آن خبرنگار ادامه داد؛ آمریکا نیز قطعا از این کارها نمی‌کند. به خبرنگار گفتم؛ پس چه کسی می‌خواهد حمله کند؟ خبرنگار کمی صبر کرد و گفت؛ رژیم صهیونیستی. خطاب به آن خبرنگار گفتم؛ آنها اصلا در معادلات ایران و حساب و کتاب ملت ایران به حساب نمی‌آیند.

قدرتی که بخواهد برای حل مسائل از اسلحه استفاده کند، کارش رو به پایان خواهد بود. رییس‌جمهور با بیان اینکه «من اعلام کردم که دوره آمریکا تمام شده است و این نظام ساقط می‌شود»، گفت: برای این سخنم ‌‌٥، ‌‌٦ دلیل را گفتم و گفتم یک قدرت زمانی رو به جلو است که جاذبه دارد و ملت‌ها با افتخار در سایه او حرکت می‌کنند و به دنبال او می‌روند، اما به محض اینکه به نقطه‌ای رسید که در حل کوچک‌ترین مسائل دست به سلاح ببرد و بخواهد برای حل مسائل از ابزار فشار و اسلحه استفاده کند، این قدرت کارش را به پایان خواهد بود.

دوران شاه‌بازی و امپراتوربازی گذشته است

احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه «ما اهل منطق و گفت‌وگو هستیم»، گفت: همه آنها بدانند که اگر کسی خیال می‌کند با تهدید و فشار و چماق و این جور کارها می‌تواند سر سوزنی ملت ایران را از حقوقش و از مسیرش عقب براند و سر سوزنی حق ملت ایران را ضایع کند، اشتباه کرده است. ملت ایران اهل ایستادن است و آن‌چنان تو دهنی به آنها می‌زند که آنها راه خانه‌شان را گم کنند. ملت ایران با حفظ عزت، کرامت و ایستادگی روی ارزش‌های خود و احترام و عشق و محبت کار می‌کند، ‌جلو می‌رود و هر کسی به این اصول اعتراف و التزام دارد، می‌تواند همکار ملت ایران باشد. ملت ایران دوست او خواهد بود و اگر کسانی فکر می‌کنند که یک امپراتوری جدید می‌توانند در دنیا ایجاد کنند، بدانند که اشتباه می‌کنند، دوران شاه‌بازی و امپراتوربازی گذشته است.