در پی ممانعت از ارسال برخی فیلم‌ها به جشنواره‌های خارجی از جمله بازار جشنواره فیلم کن،علیرضا سجادپور اعلام کرد: قطعا برخی از فیلم‌های رفع توقیف شده برای حضور و نمایش در خارج از کشور ممنوعیت دارند. رییس اداره نظارت و ارزشیابی با بیان این مطلب گفت: برخی از فیلم‌ها نمی‌توانستند در بازار کن حضور داشته باشند و ما این موضوع را به تهیه‌کنندگان آنها هم اعلام کردیم. به هر حال، نمی‌توان انتظار داشت که ما اسامی این فیلم‌ها را به طور رسمی اعلام کنیم؛ اما این موضوع را به صاحبان آثار اطلاع داده‌ایم.

* فیلم‌برداری فیلم سینمایی «آقا یوسف» به نویسندگی و کارگردانی «علی رفیعی» با پیوستن «مریم سعادت» به گروه بازیگران، روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت در تهران آغاز می‌شود.

تئاتر

چیستا یثربی از آماده کردن نمایش جدیدش با نام «وقتی در خانه حرف می‌زنیم، از چه حرف می‌زنیم» خبر داد. این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر گفت: این نمایش که نخستین تئاتر مستند من است، درباره ارتباط تئاتر با زندگی خانوادگی و روزمره ما است. او درباره شکل‌گیری این اثر نمایشی هم توضیح داد: اخیرا به‌دعوت دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان پژوهشگر تئاتر درمانی سخنرانی خاصی درباره تئاتر درمانی داشتم که برای سخنرانی، ارتباط هنر با زندگی روزمره مردم و علوم پزشکی مورد توجه قرار گرفته بود. اتفاقاتی که در این سفر افتاد، باعث نگارش این نمایشنامه شد.

موسیقی

گروه آوازی تهران در روزهای ۱۰ و ۱۱ تیر ماه در تالار وحدت کنسرت تابستانی خود را برگزار می‌کند. میلاد عمرانلو، سرپرست گروه آوازی تهران بیان کرد: این اجرا دو هفته پیش از حضورمان در المپیک گروه‌های کر جهان در کشور چین برگزار می‌شود و تعدادی از قطعات مسابقات چین نیز در این کنسرت اجرا خواهد شد. شاهین فرهت گفت: اگر قصد داریم نماد و فرهنگ موسیقی کلاسیک را در ایران حفظ و گسترش دهیم، باید ارکستر سمفونیک تهران را از نو بسازیم.

تجسمی

مراسم بزرگداشت استاد محمد تجویدی با حضور استادان پیشکسوت عرصه نقاشی برگزار خواهد شد. طی برگزاری مراسم بزرگداشت خاندان تجویدی، مراسم تجلیل از مرحوم محمد تجویدی برگزار خواهد شد. در این مراسم، ابتدا صادق بریرانی در خصوص شخصیت و کارهای استاد محمد تجویدی به سخنرانی می‌پردازد. همچنین میزگردی با حضور استادان پیشکسوت عرصه نقاشی و نگارگری چون علی‌اکبر تجویدی، محمد مهدی هراتی، اسماعیل نظری و محمدعلی رجبی برگزار خواهدشد.