رییس سازمان سنجش گفت: باتوجه به احتمال وقوع زلزله و نیاز مبرم به افزایش ظرفیت کارشناسی ارشد، کاهش ظرفیت‌های دوره کارشناسی دانشگاه‌های تهران در کنکور امسال لحاظ می‌شود. محمدحسین سرورالدین در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا، با بیان این مطلب گفت: ‌کم کردن ظرفیت‌های کارشناسی در کلانشهرها در کنکور امسال اتفاق می‌افتد و اکنون در حال بررسی است. وی افزود: این کاهش محتمل است؛ اما به چه شدت و ضعفی مشخص نیست و پس از بررسی‌های کارشناسی، قطعا اعمال می‌شود.

رییس سازمان سنجش همچنین ضمن تکذیب شایعه کم شدن ظرفیت دانشگاه تهران گفت: تنها ظرفیت دانشگاه تهران جابه‌جا می‌شود، یعنی از ظرفیت کارشناسی کاسته و به ظرفیت تحصیلات تکمیلی افزوده می‌شود.

رییس سازمان سنجش با اشاره به احتمال وقوع زلزله در تهران گفت: این مشکل خاص تهران است و همان‌طور که دولت رسما اعلام کرده و رییس‌جمهور هم بارها تاکید کرده مساله بسیار جدی است و حفظ جان از وظایف شرعی است.

محمدحسین سرورالدین با تاکید بر اینکه دولت آنچه را که در توانش است انجام می‌دهد، گفت: در ارتباط با دانشگاه‌های تهران هم همین که ظرفیت کارشناسی پایین بیاید بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا دانشجویان کارشناسی دانشجویانی هستند که مجبور به سکونت دائم در طول دوران تحصیل در شهر محل تحصیلشان می‌شوند؛ اما در مقاطع کارشناسی‌ارشد و بالاتر دانشجویان عموما در رفت و آمدند و ساکن محل تحصیلشان نمی‌شوند.