تمجید نمایندگان مجلس از سخنرانی احمدی‌نژاد در نیویورک

دو روز پس از سخنرانی محمود احمدی‌نژاد رییس‌جمهور در نشست بازنگری معاهده ان. پی. تی در محل سازمان ملل متحد، جمعی از نمایندگان کمیسیون‌های مختلف مجلس در گفت‌وگو با «ایرنا» خبرگزاری رسمی دولت به تمجید از حضور و سخنان رییس‌جمهور در این نشست پرداختند. علاء‌الدین بروجردی، نماینده بروجرد و رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس، علیرضا زاکانی نماینده تهران، حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان و حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان از جمله این نمایندگان بودند که سخنرانی احمدی‌نژاد در اجلاس نیویورک را مقتدرانه و حضور او را موفقیت‌آمیز دانستند.

بروجردی: یک موفقیت کامل

علاءالدین بروجردی، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حضور در کنفرانس بازنگری معاهده ان.پی.تی در نیویورک در بالاترین سطح دیپلماتیک، یک ضرورت تاثیرگذار و یک موفقیت کامل بود.

وی حضور هیات ایرانی در بالاترین سطح در این کنفرانس را یک ضرورت انکارناپذیر و تاثیرگذار در سطح جهانی توصیف کرد. بروجردی تاکید کرد: ما باید در سطح و شکلی در کنفرانس منع گسترش تسلیحات هسته‌ای شرکت می‌کردیم که بتوانیم بر افکار عمومی‌جهانی تاثیرگذار باشیم و ذهنیت جهانیان را نسبت به خطرات کلاهک‌های هسته‌ای غرب و چالش جهانی آن روشن کنیم. به این منظور آقای محمود احمدی‌نژاد به عنوان بالاترین مقام حاضر در کنفرانس، سخنران مراسم افتتاحیه و آغازین این جلسه بود که نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های جمهوری اسلامی‌ایران و همچنین انحرافات غرب از معاهده و قطعنامه‌های بین‌المللی درباره انرژی هسته‌ای را مطرح کرد. بروجردی ادامه داد: اکنون کار غرب به جایی رسیده که حتی شنیدن دیدگاه‌ها و سیاست‌های انسان‌دوستانه جمهوری اسلامی‌ایران و توجه به دانش صلح‌آمیز هسته‌ای را هم ندارد و از همین‌رو بود که هنگام سخنرانی آقای احمدی‌نژاد نمایندگان آمریکا، فرانسه و انگلیس محل کنفرانس را ترک کردند. رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی‌سفر احمدی‌نژاد به نیویورک را حرکتی در راستای رفتن به سمت هدف اصلی توسعه فناوری هسته‌ای توصیف کرد و گفت: این حرکت رییس‌جمهور کشورمان قدمی‌نو و محکم برای بیداری افکار عمومی‌جهان است که استقبال گسترده‌ای از آن به عمل آمده است و حمایت مجموعه کشورهای جنبش عدم تعهد با تمام ظرفیت‌ها، استعدادها و توان آنها را می‌توان نمونه‌ای از این استقبال تلقی کرد.

زاکانی: مایه حیرت غرب

علیرضا زاکانی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی‌نیز تاکید کرد: پیشنهادات مهم و اساسی رییس جمهوری اسلامی‌در اجلاس بازنگری معاهده ان. پی. تی در مقر سازمان ملل، غربی‌ها را متحیر کرد. وی افزود: رییس جمهوری در اجلاس بازنگری معاهده ان. پی. تی در مقر سازمان ملل، ۱۱ پیشنهاد مطرح کردند که این پیشنهادات از منطق و استواری جدی برخوردار بود. زاکانی اظهار داشت:رییس جمهوری با تاکید بر این موضوع که «انرژی صلح‌آمیز برای همگان است و سلاح‌های کشتار جمعی در دنیا توسط کشورهای دارنده آن باید محو شود»، به تمامی‌کشورهای جهان برای دستیابی به این انرژی امیدواری داد. به گفته نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، سخنان احمدی‌نژاد در سازمان ملل پیشتازی جدی را برای کشورمان فراهم آورده است و به جهانیان ثابت کرد که ایران در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای بسیار جدی است. وی اظهار داشت: احمدی‌نژاد در سخنانش به جهانیان این نوید را داد که همه کشورها می‌توانند از انرژی هسته ای به صورت صلح آمیز بهره ببرند و هیچ کس نمی‌تواند مانع آنان شود. زاکانی تاکید کرد: پیشنهاد ۱۱ ماده ای احمدی نژاد مسیر جدی برای محدودسازی زیاده‌خواهی‌های کشورهای سلطه فراهم کرده است.

فولادگر: موثر و فعال

همچنین حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی‌گفت: سلطه‌گران در کنفرانس بازنگری معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای نتوانستند در قبال جمهوری اسلامی‌ایران مواضع منطقی اتخاذ کنند و همچنان به خوی سلطه‌گری خود ادامه می‌دهند.

وی با قدردانی از مواضع قاطع و برحق محمود احمدی‌نژاد درکنفرانس بازنگری معاهده ان.پی.تی، اظهار داشت: به‌رغم حمایت کشورهای مستقل از سخنان رییس‌جمهوری ایران، سلطه‌گران طبق معمول نتوانستند مواضع منطقی را در قبال ایران اسلامی‌اتخاذ کنند.

وی افزود: ترک جلسه توسط کشورهای غربی و همچنین واکنش توام با عصبانیت هیلاری کلینتون در کنفرانس بازنگری معاهده ان.پی.تی نشان داد نظام سلطه هنوز نخواسته حد و مرز خود را بشناسد و همچنان خوی سلطه‌گری را ادامه می‌دهد. فولادگر یادآور شد: رییس‌جمهوری اسلامی‌ایران در این کنفرانس با ارائه پیشنهادهای موثر، فعالانه شرکت کرد و معتقدم که چنین پیشنهادهایی جمهوری اسلامی‌ایران را از حالت انفعالی در عرصه سیاست خارجی خارج می‌کند.

شهریاری: مقتدرانه همچون گذشته

حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی‌نیز مواضع رییس‌جمهوری اسلامی‌ایران در اجلاس نیویورک را مقتدرانه توصیف کرد و گفت: غربی‌ها نمی‌توانند در مقابل خواست ملت‌ها ایستادگی کنند. وی افزود: رییس‌جمهوری همانند گذشته در کنفرانس نیویورک موضع مقتدرانه در جهت منافع ملی، دفاع از کشورهای غیرمتعهد و جهان سوم اتخاذ کرد. وی با بیان اینکه این سخنرانی با حمایت و استقبال گسترده‌ای روبه‌رو شده است، یادآور شد: ملت‌های جهان از این مواضع بر حق رییس‌جمهوری اسلامی‌ایران حمایت کردند که دولت‌های این کشورها نیز وظیفه دارند از این مواضع ایران حمایت کنند. این نماینده اصولگرای مجلس اضافه کرد: به رغم اینکه کشورهای دارای حق وتو اجازه نخواهند داد پیشنهادهای ایران محقق شود، اما باید حق را بیان و از آن دفاع کرد. شهریاری اظهار داشت: با وجود فشارها علیه جمهوری اسلامی ‌ایران، پیشنهادهای رییس جمهوری در دراز مدت به نتیجه می‌رسد، چرا که نظام سلطه نمی‌تواند در مقابل خواست ملت‌ها ایستادگی کند.

سلیمی: زنده‌‌کننده غرور ملی

همچنین علیرضا سلیمی، نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی‌در این باره گفت: محمود احمدی‌نژاد با سخنان راهبردی خود در اجلاس نیویورک، غرور ملی را در ایرانیان زنده کرد.

وی افزود: رییس‌جمهور در کنفرانس بازنگری ان.پی.تی، پیام امام(ره)، رهبر معظم انقلاب، شهدا و همه ملت ایران را با فریادی رسا به جهانیان اعلام کرد.

سلیمی‌با بیان اینکه منطق جمهوری اسلامی‌ایران بسیار قوی است، ادامه داد: سخنرانی احمدی‌نژاد در واقع نشانگر قدرت منطق و استدلال کشور عزیز ایران و از طرف دیگر نشانگر ضعف منطق و استدلال سلطه‌جویان بین‌المللی است. وی خاطرنشان کرد: رییس‌جمهوری ایران در نیویورک نظام سلطه را در تریبون بین‌المللی سازمان ملل به چالش کشید و نشان داد که مسیر غربی‌ها تا چه اندازه اشتباه است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس، یادآور شد: این فریاد رییس‌جمهوری آغاز فروپاشی نظام سلطه برای جهانیان است. وی با تاکید بر این مطلب که ملت ایران به ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد افتخار می‌کند، افزود: رییس جمهوری در نیویورک با صراحت و شجاعت بر ضرورت خلع سلاح اتمی‌ کشورهای غربی تاکید کرد.

تشکر مجلس از احمدی‌نژاد و سپاه

۲۵۱ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی بیانیه‌ای به دلیل برگزاری «رزمایش پیامبر اعظم‌(ص) ۵» از سپاه پاسداران و ۱۹۷ نماینده نیز طی نامه‌ای به دلیل سخنرانی در اجلاس ویژه بازنگری ان پی تی از رییس جمهور تشکر و حمایت کردند.

به گزارش دنیای اقتصاد، در نامه ۲۵۱ امضایی نمایندگان آمده است: «برگزاری رزمایش غرورانگیز پیامبر اعظم‌(ص) ۵ توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در آب‌های نیلگون همیشه فارس و تنگه استراتژیک هرمز، تابلوی تمام عیار و معنادار از اقتدار و صلابت ملت شریف و فهیم ایران و آمادگی همه جانبه نیروهای مسلح به ویژه پاسداران دلاور و ولایت مدار انقلاب برای مقابله هوشمندانه و قاطعانه با بیگانگان و دشمنان خیره سر و دغلباز نظام و میهن اسلامی در معرض دید جهانیان قرار داد و موجبات مباهات علاقه‌مندان به نظام جمهوری اسلامی و یاس و درماندگی قدرت‌های تبهکار و آشوب طلب را فراهم آورد.» در نامه ۱۹۷ نماینده برای تشکر از محمود احمدی نژاد نیز آمده است: «بار دیگر حضور و سخنرانی هوشمندانه و راهبردی دکتر احمدی‌نژاد ریاست جمهوری در اجلاس ویژه بازنگری ان‌ پی تی در سازمان ملل متحد که طی آن سیاست‌ها و برنامه‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی تشریح شد و افشای ماهیت برنامه‌ها و سیاست‌های قدرت بزرگ به خصوص آمریکای جهانخوار در مواجهه با موضوع هسته‌ای کشورهای در حال توسعه موجب خرسندی ملت بزرگ ایران و جامعه جهانی گردید.