پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز امور زنان و خانواده ریاست جمهوری نوشت‌: زهرا سجادی، معاون آموزش و پژوهش مرکز امور زنان و خانواده صبح دیروز در ارتباط زنده تلفنی با برنامه رادیویی «جوان ایرانی» پیرامون مسائل آموزش خانواده گفت‌وگو کرد. زهرا سجادی با تبیین سیاست‌های گذشته مبنی بر آموزش حقوق صرف به زنان جامعه و تبعات منفی ناشی از این مساله در خانواده‌ها گفت: مرکز امور زنان و خانواده با هدف ترمیم مشکلات ایجاد شده از این طرح و در جهت تحکیم بنیان خانواده اقدام به بیان تکالیف همسران در قبال یکدیگر در قالب اجرای طرح رحمت نمود تا افراد خانواده ضمن آگاهی از حقوق طرف مقابل به وظایف و تکالیف خودنیزآگاه شوند.

وی در ادامه این ارتباط زنده تلفنی افزود: بر اساس تصویب طرح آموزش حقوق مردان به زنان و آموزش حقوق زنان به مردان در دولت نهم، این مرکز اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی به اقشار مختلف جامعه نمود که اجرای طرح رحمت برادران در کارخانجات از جمله این موارد بود.

معاون آموزش و پژوهش مرکز امور زنان و خانواده در خصوص برگزاری دوره‌های آموزشی به سربازان تصریح کرد: طی همکاری ستاد کل نیروهای مسلح با این مرکز قرار شد در کنار آموزش‌های اجباری عقاید، احکام و اخلاق در دوران سربازی، آموزش‌های آشنایی با حقوق زنان و در نتیجه وظایف مردان نیز به جوانان ارائه شود.

وی با اشاره به اهمیت این آموزش‌ها تاکید کرد: دوران سربازی یکی از بهترین و جدی‌ترین دوران آموزش اجباری برای آقایان محسوب می‌شود و مرکز امور زنان و خانواده نیز از این فرصت استفاده کرده است تا در آستانه تشکیل زندگی مشترک جوانان را با وظایف خود در خانواده آشنا سازد. سجادی در پایان افزود: «این مرکز با هدف تحکیم بنیان خانواده اقدام به تنظیم دو کتاب «کانون جوانمردی» ویژه برادران و «کانون مهرورزی» ویژه خواهران در بخش‌های مختلف نموده که در حال حاضر زیر چاپ است.»