لزوم توجه وزارت اقتصاد به نظر مراجع

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اینکه برخی اقدامات بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری برخلاف قانون بانکداری است، دریافت سود بیش از ۴ درصد را ربا خواند و خواستار توجه وزارت امور اقتصادی و دارایی به نظر مراجع عظام درباره بانکداری شد. اکرمی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، درباره نظر اخیر برخی مراجع که سود بانکی بیشتر از حد معمول و دریافت دیرکرد را ربا خوانده‌اند، اظهارکرد: بر اساس نظر مراجع تقلید دریافت سود بیش از ۴ درصد و دیرکرد ربا محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه وزارت اقتصاد و دارایی باید به نظر مراجع در حفظ نظام بانکداری اسلامی توجه داشته باشد، افزود: باید با بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری که بر خلاف مقررات بانکی عمل می کنند برخورد صورت گیرد.

اکرمی در عین حال تصریح کرد که مجلس شورای اسلامی نیز باید راهکاری در قبال سودهای بانکی اتخاذ کند و موضوع دریافت دیرکرد که بر خلاف مقررات بانکداری اسلامی است را مورد توجه قرار دهد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: آنچه امروز به عنوان مضاربه و سود بانکی تا مرز ۴ درصد مطرح است هم از لحاظ قانونی و هم از لحاظ شرعی مورد تایید است، اما دریافت دیرکرد از اقساط وام یک رویه غیرقانونی و غیرشرعی است که باید از آن جلوگیری شود.