خانواده رابرت لوینسون، شهروند مفقود آمریکایی در ایران طی نامه‌ای به رییس‌جمهور ایران ملاقات با وی در حاشیه سفر به نیویورک را خواستار شدند. به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، خانواده رابرت لوینسون طی نامه‌ای به «محمود احمدی‌نژاد» با تاکید بر فشارهای روحی که طی سه سال گذشته بر آنها رفته از رییس‌جمهور ایران خواستند به یافتن و بازگشت سرپرست این خانواده کمک کند.

در این نامه گفته شده است که رابرت لوینسون که اکنون ۶۲ سال دارد، سال‌ها است از بیماری‌های قند، فشار خون، سنگ کلیه و نقرس رنج می‌برد و نیاز به مراقبت‌های پزشکی دارد.

همسر وی نیز با صدور بیانیه جداگانه‌ای ابراز امیدواری کرده است که لوینسون تا دو هفته دیگر که هم‌زمان با سی و ششمین سالگرد ازدواج آنها است، بازگردد.

وی گفته است که همسرش همواره «اعتقادی عمیق» به خداوند داشته، خود را وقف خانواده کرده و برای بهبود زندگی همه تلاش کرده است. وی ابراز امیدواری کرد که محمود احمدی‌نژاد از قدرت خود برای یافتن لوینسون و پایان دادن به «کابوس و تاریکی» زندگی این خانواده استفاده کند.

رابرت لوینسون، مامور بازنشسته پلیس فدرال آمریکا آخرین‌بار نهم ماه مارس سال ۲۰۰۷ میلادی در جزیره کیش مشاهده و پس از آن ناپدید شد. پیش از این نیز همسر و هفت فرزند رابرت لوینسون خواستار ملاقات با مقام‌های ایرانی برای اطلاع از سرنوشت وی شدند.