تکذیب کنسرو شدن دلفین‌های مرده

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و اماکن عمومی‌وزارت بهداشت‌، درمان و آموزش پزشکی گفت‌: تاکنون شکایت یا مورد مشکوکی از کنسرو تن ماهی تهیه شده از دلفین‌های مرده در سطح بازاروجود ندارد و این موضوع درحد یک شایعه است. رضا غلامی‌دیروز در گفت‌و‌گو با ایرنا افزود: تمامی‌محصولات غذایی از جمله تن ماهی تولید شده کارخانجات که با مجوز وزارت بهداشت به صورت بسته بندی به بازار عرضه می‌شوند مورد بازرسی اداره بهداشت مواد غذایی و اماکن وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی قرار می‌گیرند که بر اساس نمونه‌برداری‌ها از مواد تهیه شده این تن ماهی‌ها توسط بازرسان بهداشتی تاکنون مورد مشکوکی مشاهده نشده است‌.

وی با اشاره به وجود پنج هزار بازرس بهداشتی در سطح کشور در عین حال اظهار داشت‌: تن ماهی‌های فراوانی با عناوین مختلف در کشور تولید می‌شوند و وظیفه اداره بهداشت مواد غذایی نمونه برداری از موارد مشکوک و شکایت شده توسط مردم است‌.

غلامی‌تاکید کرد: البته با توجه به حساسیت موضوع و اینکه سلامت مردم در خطر است، بازرسان بهداشتی و اداره نظارت بر مواد خوراکی معاونت غذا و دارو با جدیت بسیار همچنان مشغول بررسی این موضوع هستند.

چندی پیش برخی از رسانه‌ها اعلام کردند عده‌ای از صیادهای صنعتی گاهی جسد دلفین‌های مرده را به سردخانه بنادر می‌دهند و حتی از گوشت فاسد آنها کنسرو تن تولید می‌شود.