رییس پارلمان کویت یکشنبه شب در واکنش به ادعای فعالیت اطلاعاتی‌ایران در کشورش، گفت که هیچ شبکه‌ای نمی‌تواند بر‌این مناسبات تاثیر منفی بگذارد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری کویت، جاسم‌الخرافی در گفت‌وگو با خبرنگاران موضع‌گیری درباره آنچه آن را موضوع فعالیت شبکه جاسوسی ‌ایران در کویت خواند، زود دانست و افزود: ما آرزو می‌کنیم دولت بیانیه‌ای روشن و آشکار صادر کند تا نتایج تحقیقات در ‌این زمینه روشن شود.

وی افزود: هنگامی ‌که موضوع روشن شود می‌توانیم درباره آن اظهار نظر کنیم و من امیدوارم ‌ایران و هیچ کشور دیگری چنین گروه‌هایی در کویت نداشته باشند.

الخرافی سطح روابط‌ ایران و کویت را ستود و اظهار کرد: تکذیب خبر کشف شبکه جاسوسی از سوی وزارت خارجه‌ایران جای تقدیر و تشکر دارد و ما امیدواریم اخبار رسانه‌های گروهی درباره کشف‌این شبکه صحیح نباشد.

روز شنبه در برخی رسانه‌های عربی حاشیه خلیج‌فارس خبری منتشر شد که از انحلال یک شبکه اطلاعاتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌ایران در کویت حکایت می‌کرد.

سردار رمضان شریف، مسوول روابط عمومی سپاه پاسداران اما روز یکشنبه ‌این موضوع را تکذیب کرد. سردار رمضان شریف با تاکید بر اینکه دشمن از رشد روزافزون علاقه مردم منطقه به انقلاب اسلامی و سپاه پاسداران نگران شده است، ادعای کشف شبکه جاسوسی در کویت را در ادامه پروژه «سپاه هراسی» ارزیابی کرد.