سینما

روابط‌عمومی خانه سینما اعلام کرد که در راستای سند راهبردی خانه سینما مبنی بر توسعه ظرفیت سینمایی کشور از طریق بهسازی استانداردهای هنری، انسانی و صنعتی نسبت به صدور شماره نظام سینمایی برای اعضای جامعه اصناف سینمایی است، اقدام کرده است. فرهاد توحیدی، دبیر چهاردهمین جشن خانه سینما خبر داد: به‌طور رسمی فعالیت‌های اجرایی شورای سیاست‌گذاری جشن چهاردهم خانه سینما از هفته آینده آغاز می‌شود.

جواد شمقدری، معاون سینمایی وزارت ارشاد در مراسم تقدیر از فیلمسازان برگزیده مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با بیان اینکه بخشی از ضعف موجود در حوزه سینمای داستانی برمی‌گردد به اینکه در یکسری از مقدمات کار به خوبی عمل نکردیم، تصریح کرد: یکی از این مقدمات سینمای مستند و کوتاه است که رویکرد جدی ما در این بخش‌ها این‌گونه است که دوباره تعریف شود.

مدیرعامل انجمن سینمایی جوانان ایران در جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره تاک در ملایر گفت: وظیفه ما ایجاد فرصت‌های عادلانه در تمامی نقاط کشور با توجه به پتانسیل‌های مختلف است.

تئاتر

بهروز غریب‌پور در مراسم تقدیرش در جشن نمایشگران عروسکی گفت: تالار «فردوسی» در انحصار من نیست. از زخم زبان‌ها می‌خواهم عروسک‌هایم را آتش بزنم.

سیاوش تهمورث کارگردان نمایش‌هایی چون «معرکه در معرکه» و «سوگ سیاوش» از اجرای اثری نمایشی در نیمه دوم سال جاری در یکی از سالن‌های مجموعه تئاتر شهر خبر داد.

رسانه

مجموعه برنامه سیاسی «دیالوگ» به تهیه‌کنندگی «نوروز پورمند» برای سیمای آذری شبکه جهانی سحر تهیه می‌شود.

فرهنگ

موسسه نشر شهر وابسته به سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به عنوان ناشر کتاب‌های شهری و شهروندی با بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب در گروه‌های سنی کودک و نوجوان و بزرگسال در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران شرکت می‌کند.

دکتر رضا افشاری، رییس بخش مسمومیت بیمارستان امام رضا و مشاور سازمان بهداشت جهانی معتقد است: فعالیت‌هایی که در حوزه اعتیاد و رسانه انجام شده خوب است، اما کافی نیست.

ادبیات

پیکر علی‌محمد حق‌شناس با حضور شاگردان و همکارانش در دانشگاه تهران وداع کرد. مراسمی در مقابل بیمارستان پیامبران - محل درگذشت او - برپا شد و سرانجام پیکر این استاد فقید برای خاک‌سپاری به کلاردشت منتقل شد.

همسر محمد حقوقی همزمان با سالروز تولد این شاعر و منتقد فقید، از انتشار اثر چاپ‌نشده او تا اولین سالگرد درگذشت‌اش در تیر ماه خبر داد.

چهارمین دوره جایزه ادبی «یوسف» ویژه داستان دفاع مقدس امسال برگزار می‌شود.

موسیقی

سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد از آغاز تمرین ارکستر‌ سمفونیک تهران با رهبری «شهداد روحانی» در تالار «رودکی» خبر داد.