بانک‌ها به افرادی که در لیست سیاه معوقات بانکی باشند، خدمات نمی‌دهند

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به‌اینکه دو موضوع مهم زمین خواری و معوقات بانکی در دستور کار ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی قرار دارد، گفت: مبارزه ریشه‌ای با‌ این دو مقوله، به همکاری جدی قوه‌قضائیه نیاز دارد. محمدرضا رحیمی‌رییس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری برنا، در خصوص شایعاتی مبنی بر برگزار نشدن جلسات ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی اظهار داشت: خوشبختانه پس از تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت همت مضاعف و کار مضاعف،‌ این جلسات با برنامه‌ریزی کامل در حال برگزار شدن است که‌ این مساله بر اساس دستور رییس‌جمهور بود. وی افزود: ‌این جلسات یک‌شنبه هر هفته و از ساعت ۸ تا ۱۰ شب برگزار می‌شود.

معاون اول رییس‌جمهور در پاسخ به سوال دیگری در مورد پیگیری بحث مفاسد اقتصادی در‌این ستاد تاکید کرد: دو موضوع برای ما بسیار اهمیت دارد که یکی از آنها زمین خواری است و تعداد زیادی از پرونده‌ها به بحث زمین خواری به خصوص در اطراف تهران اختصاص دارد. رحیمی‌ادامه داد: مساله بعدی نیز مربوط به معوقات بانکی است که معوقات بانکی هم اکنون در بانک‌های کشور بالا رفته است و ما باید تلاش کنیم تا آنها را به بیت‌المال بازگردانیم.

وی تصریح کرد: هر دو موضوع در دستور کار ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی قرار دارد که مبارزه ریشه‌ای با‌ این دو مقوله، به همکاری جدی قوه‌‌قضائیه نیاز دارد.

معاون اول رییس جمهور در پاسخ به ‌این سوال که برخورد با افرادی که معوقات بالای بانکی دارند چگونه خواهد بود، اظهار داشت: ما لیست ‌این افراد را به وزارت دادگستری داده‌ایم تا قوه‌قضائیه پرداخت مطالبات بانکی را از سوی ‌این افراد پیگیری کند.

وی افزود: در کنار این، ما لیست سیاهی داریم که به بانک‌ها داده می‌شود تا به‌این افراد هیچ خدماتی داده نشود. معاون اول رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: هدف از ‌این کار،‌ این است که آنها زمین‌گیر شده و مجبور شوند تا مطالبات مردم را بازپس گردانند. وی در پایان اظهار امیدواری کرد که‌ این مساله از سوی دولت و قوه‌قضائیه با موفقیت پیگیری شود.