هیچ پرونده‌ای به دلیل حضور افراد شناخته‌شده کنار گذاشته نمی‌شود

معاون اول قوه‌قضائیه با بیان اینکه در قوه‌قضائیه، اراده و عزم جدی برای رسیدگی به مفاسد وجود دارد، تصریح کرد: هیچ پرونده‌ای به دلیل اینکه فرد شناخته شده‌ای پشت آن وجود دارد، کنار گذاشته نمی‌شود. به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رییسی در همایش مشترک طلاب و روحانیون استان خراسان جنوبی به سالروز صدور فرمان هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: فساد در همه ابعاد آن زیبنده نظام اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه هر آنچه از اعتدال خارج شود، فساد به شمار می‌رود، افزود: ریشه بیشتر فسادهای سیاسی به فسادهای اقتصادی برمی‌گردد. رییسی ادامه داد: با صدور فرمان هشت ماده‌ای رهبری، مبارزه با مفاسد اقتصادی سمت و سوی تازه‌ای پیدا کرد و این منشوری شد که بر اساس آن سه قوه به طور جدی در این مسیر گام بردارند.

معاون اول قوه‌قضائیه با بیان اینکه نکته اول در فساد اقتصادی بسترها و زمینه‌هایی است که موجب فساد می‌شود، عنوان کرد: گلوگاه‌هایی در کشور وجود دارد که باید آنها را اصلاح کرد، به عنوان نمونه هرگاه بخش دولتی امکاناتی را به بخش خصوصی داده است، مورد آسیب قرار گرفته است که در این زمینه باید هم آسیب‌شناسی و هم آسیب‌زدایی کرد. وی افزود: در بعضی از بخش‌ها و نظامات، اشکالات ساختاری وجود دارد که بستر بیشتر آلودگی‌ها می‌شود.

رییسی تاکید کرد: برای ریشه‌کن کردن مفاسد اقتصادی نیازمند قوانین متناسب هستیم و در بخش اجرا، دولت باید این نظامات را اصلاح کند. معاون اول قوه‌قضائیه به موضوع دیون معوقه اشاره کرد و افزود: بسترهایی وجود دارد که باعث می‌شود فردی پول بسیار زیادی را از بانک بگیرد و به عنوان معوقه شناخته شود و تا این بستر وجود داشته باشد، این روال تکرار خواهد شد.

وی تاکید کرد: امروز در دستگاه قضایی نسبت به رسیدگی به پرونده‌های مفسدان اقتصادی اراده جدی وجود دارد که هم در بیان رییس قوه‌قضائیه و هم مسوولان قوه‌قضائیه مشهود است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: در مراحل دادرسی روال این نیست که از اول پرونده در اختیار افکار عمومی قرار بگیرد و وقتی حکم به قطعیت رسید، طبق قانون باید به اطلاع عموم مردم برسد. معاون اول قوه‌قضائیه اضافه کرد: سایتی در قوه‌قضائیه به نام قسط تاسیس شد که هر حکمی که قطعیت پیدا کرد در آن بیاید تا مردم مطلع شوند.

وی تاکید کرد: تمامی احکام قوه‌قضائیه در مورد مفاسد اقتصادی بعد از قطعیت به مردم اعلام می‌شود و این روش ادامه خواهد یافت و رسیدگی عادلانه به پرونده‌ها و اعلام به مردم در جهت افزایش اعتماد عمومی مردم به نظام کمک بسزایی خواهد داشت.

معاون اول قوه‌قضائیه با بیان اینکه در مبارزه با مفاسد اقتصادی هم رییس قوه‌قضائیه و هم مسوولان در بخش‌های مختلف مصمم هستند، تاکید کرد: در جهت رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی هیچگونه اغماض و کوتاهی نخواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث پس از انتخابات اشاره و اظهار کرد: جهت‌گیری دشمن از روز اول پیروزی انقلاب مشخص بود؛ اما این بار از جنس دیگری بود. وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها هشدار داده‌اند که بصیرت جدی می‌طلبد و این بصیرت کارساز شد و با درایت رهبری و بصیرت مردم، ملت ایران از این حادثه سربلند بیرون آمدند.

رییسی اظهار کرد: برخی از اقدامات باعث شد، چهره افرادی که در این فتنه جرمی مرتکب شدند که به هیچ عنوان بخشودنی نیست، آشکار شود. رییسی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ظلمی را به احدی نمی‌پسندد، افزود: در نظامی که به نام دین و قرآن بنا شده است کوچک‌ترین ظلمی به احدی پذیرفتنی نیست. معاون اول قوه‌قضائیه با بیان اینکه در این حوادث، ظلم بزرگ اتفاق افتاد، ادامه داد: در این حوادث مردم با بصیرت هم خدمتگزاران و هم کسانی که مرتکب این گناهان بزرگ شدند را شناختند.

وی اظهار کرد: با هوشیاری و بیداری رهبر معظم انقلاب و بصیرت مردم کسانی که چهره‌شان در این حوادث روشن شد، دیگر فرصت خودنمایی نخواهند یافت.