امام جمعه قم از وجود مظاهر بدحجابی در برخی دستگاه‌های دولتی و بی‌توجهی به امر به معروف و نهی از منکر از سوی مدیران این دستگاه‌ها انتقاد کرد. به گزارش خبرگزاری مهر در قم، حجت‌الاسلام سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم وضعیت نامناسب پوشش و آرایش برخی زنان و مردان را یکی از مشکلات مهم جامعه برشمرد و اظهار داشت: بسیاری از مردم نسبت به وجود بی‌بندوباری و مظاهر بدحجابی و آلودگی‌های فرهنگی در جامعه نگران هستند.

وی ادامه داد: با وجود نگرانی و نارضایتی مردم از این ناهنجاری‌های فرهنگی، متاسفانه مشاهده می‌کنیم در تریبون‌های رسمی و دستگاه‌ها واکنش جدی نسبت به این پدیده‌ها صورت نمی‌گیرد، در حالی که دستگاه‌ها می‌توانند با این آلودگی‌ها برخورد کنند. امام جمعه قم خطاب به مدیران دستگاه‌های دولتی گفت: شما از پول بیت المال ارتزاق می‌کنید و چنین پدیده‌های زشتی در محل کار و مدیریت شما دیده می‌شود، ولی نسبت به آنها بی‌خیال هستید. شما خودتان به ارزش‌های اسلامی و دینی پایبند هستید پس چرا باید نسبت به دیگران و آنچه در مقابل شما انجام می‌شود بی‌تفاوت باشید.

سعیدی در ادامه اظهار داشت: مسوولیت‌ها در دستگاه‌های اداری و اجرایی امانت‌الهی هستند و مدیران باید سعی کنند در مدتی که به ماموریت اشتغال دارند از ظرفیت دستگاه‌های دولتی برای گسترش معروفات و از بین بردن منکرات استفاده کنند. اگر چنین کردند مردم ما از اقدامات موثر آنها در مبارزه با بدحجابی و آلودگی‌های فرهنگی قاطعانه حمایت می‌کنند.

امام جمعه قم در عین حال انجام کارهای فرهنگی را برای از بین بردن منکرات و گسترش معروفات ضروری دانست و گفت: البته این کار منافاتی با برخورد قانونی ندارد و باید با کسانی که نسبت به آلودگیهای فرهنگی اسرار و لجاجت می‌ورزند و گویا ماموریت دارند که بی بندوباری را ترویج دهند با ابزارهای قانونی قاطعانه برخورد شود.

وی تلاش‌های برخی دستگاه‌ها و ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر در سراسر کشور برای از بین بردن منکرات را قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: البته مردم هم باید سهم خودشان را در تذکر لسانی فراموش نکنند.

سعیدی افزود: خوشبختانه در قم گروه‌ها و تشکل‌های خودجوش امر به معروف و نهی از منکر شکل گرفته و فعالیت این گروه‌ها تاکنون دست آوردهای خوبی داشته است. وی اضافه کرد: دشمن از راه ترویج بی بندوباری قصد ضربه زدن به اسلام و انقلاب اسلامی دارد و با تلاش همه دلسوزان انقلاب اسلامی، دشمن این آرزو را به گور خواهد برد.