تاکید لاریجانی بر ریشه‌یابی معوقات بانکی

رییس مجلس شورای اسلامی‌در دیدار رییس بانک کشاورزی استان قم با تصریح‌این مطلب ‌که باید اصولا نرخ کارمزد متناسب با شرایط کلی بازار معین شود تا فشار به بانک‌های دولتی کاهش پیدا کند، اظهار کرد: وزارت اقتصاد و دارایی باید بازنگری‌ای در‌این زمینه داشته باشد. به گزارش (ایسنا)، علی لاریجانی همچنین با مهم‌خواندن مساله معوقه‌های بانکی اظهار کرد: همه بانک‌ها ‌این مشکل را دارند که باید ریشه‌یابی شود؛ چرا که همه مشکلات در‌این رابطه با ورود به دستگاه قضایی قابل حل نیست و باید تصمیمات درستی گرفته شود.

نماینده قم در ادامه به بیمه کشاورزی اشاره کرد و گفت: بیمه کشاورزی مساله مهمی‌است که بر عهده بانک کشاورزی است و اصل آن امری لازم و ضروری است که به نفع تولید‌کننده است؛ زیرا تولید‌کننده می‌تواند با ذهنی باز به‌ آینده کار نگاه کند.

وی اضافه کرد: باید در‌این زمینه تبلیغات مناسبی شود و بودجه‌های مناسبی اختصاص یابد و در برنامه پنج ساله نیز به آن توجه جدی شود. لاریجانی در پایان با اشاره به قانون هدفمندکردن یارانه‌ها اظهارکرد: باید در ‌این قانون به بخش کشاورزی و بیمه آن توجه شود تا آینده کاری کشاورزان و دامداران روشن باشد و نگرانی نسبت به آن نداشته باشند.

رییس مجلس همچنین در دیدار رییس سازمان صنایع و معادن قم گفت: قانون هدفمندکردن یارانه‌ها فکری خوب است که در دراز مدت به نفع کشور است.