پاسخ رییس‌جمهور به مدافعان کنترل جمعیت

احمدی‌نژاد‌: می‌گویند دو بچه کافی است، یعنی‌اینکه ۴۰ سال دیگر چیزی از ملت‌ایران وجود ندارد

هر دستی بر علیه ملت‌ایران روی ماشه برود از بازو قطع می‌شود

حجم کارهای پنج سال گذشته ۲۵ برابر دولت‌های قبل بوده است دنیای اقتصاد‌- محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور در دو اظهار نظر جداگانه بر غلط بودن شعار دو بچه کافی است، تاکید کرد و در عین حال به کشورهای خارجی هشدار داد هر دستی که به سوی ایران دراز شود از بازو قطع خواهد شد‌.

نخستین اظهار نظر محمود احمدی‌نژاد روز پنج‌شنبه در همایش روز ملی شوراهای اسلامی‌در سالن وزارت کشور به عمل آمد که طی آن درباره جمعیت کشور گفت‌: ما خطر ۳۰ سال دیگر را می‌بینیم و اکنون می‌گوییم و هشدار می‌دهیم، البته کسی نمی‌تواند مردم را وادار به چیزی بکند. مردم می‌خواهند بچه‌دار شوند و خدا روزی را می‌دهد، عده‌ای با حرف‌های روشنفکری عزا گرفتند.

به گزارش ‌ایسنا، احمدی‌نژاد افزود‌: همه جای‌ایران دارای منابع بسیار غنی و همچنین نیروی انسانی هوشمند، کاری و پر توان است. حتی در کویرهای ما که عده‌ای تصور می‌کنند آنجا از استعداد مادی محروم است در همان کویر استعدادهای قوی مادی قرار دارد.

رییس‌جمهور ادامه داد: در طول ۳۰ سال گذشته چند برابر گذشته کشور کار صورت گرفته و عمران و آبادانی شده است و در‌این چهار - پنج سال اخیر نیز به‌اندازه ۲۵ سال قبل آن. وی همچنین به اهمیت مساله‌ عدالت اشاره کرد و ابراز داشت: اکنون می‌بینیم که در بسیاری از کشورهای تحت نظام سرمایه‌داری همه ۲۴ ساعته کار می‌کنند. من چندی پیش به یکی از کشورهای اروپای شمالی سفر کرده بودم و از مردم متعددی سوال کردم و می‌گفتند که اگر ما زن و شوهر شبانه‌روز ندویم، نمی‌توانیم خانه‌ای را برای خود تهیه کنیم. وقتی که عدالتی وجود نداشته باشد سعادت نیز محقق نمی‌شود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: یکی از کارها در جهت اجرا و تحقق عدالت هدفمند کردن یارانه است و اگر قانون هدفمند کردن یارانه‌ها به فضل الهی اجرا شود، فقیری در‌این کشور باقی نخواهد ماند.

رییس‌جمهور با اشاره به اهمیت مساله‌ عدالت، گفت: از طرف دیگر اگر یک صاحب قدرت و نفوذ و باندی تخلفی انجام داد، باید با تخلف آن به همان‌اندازه با شدت برخورد شود که با یک آفتابه‌دزد و قالپاق‌دزد برخورد می‌شود. ‌این گونه نباشد که قالپاق‌دزد را سریع به زندان بفرستیم، ولی کسی که تخلف آنچنانی کرده است دائم بگویند اسمش را نبرید، خلاف است، هنوز در دادگاه اثبات نشده است. پرونده‌های‌ این افراد را سریع به دادگاه ببرید و اثبات کنید و به تخلفات‌شان رسیدگی کنید.

رییس‌جمهور در ادامه به بحث کنترل جمعیت اشاره کرد و گفت: ما یک مطلب را گفتیم. در‌این ارتباط چرخاندند و آن‌را در یک موضع دیگر قرار دادند.

احمدی‌نژاد ادامه داد: غربی‌ها ۴۰ سال پیش گفتند که جمعیت را کنترل کنید، بچه مزاحم است و بچه کمتر زندگی بهتر. اکنون ببینید همان‌ها به کجا رسیدند، به جایی رسیده‌اند که جمعیت آنها پیر شده‌اند و دارد از بین می‌رود و چند سالی است که خانواده‌ها را تشویق می‌کنند که فرزند بیاورند و امکانات در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهند، برای‌این که جمعیت داشته باشند و هرساله نیز مجبور هستند مقداری جمعیت وارد کنند. عده‌ای در کشور ما نیز پیدا شدند که چشم بسته گفتند ببینیم آنها چه‌کار می‌کنند، ما نیز همان کار را بکنیم و گفتند دو بچه کافی است و در‌این ارتباط قانون وضع کردند و گفتند سه بچه را بیشتر بیمه نمی‌کنیم، در صورتی که نگاه و اعتقاد ما با آنها فرق می‌کند و معیارهای ما با آنها متفاوت است.

وی اضافه کرد‌: من گفتم چرا می‌گویید که مردم از ترس فقر بچه خود را از بین ببرند. خداوند می‌فرماید از ترس فقر بچه‌های خود را نکشید، ما آنها و شما را روزی می‌دهیم. می‌گویند دو بچه کافی است. یعنی ‌اینکه ۴۰ سال دیگر چیزی از ملت ‌ایران وجود ندارد. دو نفر وقتی ازدواج می‌کنند، دو بچه نیز بیاورند حتما تا آخر ‌این دو بچه باقی نمی‌مانند، حادثه وجود دارد، بیماری وجود دارد. اکنون متوسط افراد خانوار در‌ایران زیر ۴ نفر آمده است یعنی کمتر از دو بچه. ما خطر ۳۰ سال دیگر را می‌بینیم و اکنون می‌گوییم و هشدار می‌دهیم البته کسی نمی‌تواند مردم را وادار به چیزی بکند. مردم می‌خواهند بچه‌دار شوند و خدا روزی را می‌دهد، عده‌ای با حرف‌های روشنفکری عزا گرفتند.

رییس‌جمهور همچنین در‌این مراسم خبر داد که طبق برنامه دولت روستاها مرحله به مرحله زیر نظر تامین اجتماعی خواهند رفت.

هر دستی علیه ملت‌ایران روی ماشه برود از بازو قطع می‌شود

احمدی‌نژاد در دومین اظهار نظر خود به مسائل سیاست خارجی پرداخت و گفت‌: هر دستی از هر نقطه دنیا بخواهد علیه ملت ‌ایران به روی ماشه برود مردم‌ایران قبل از ‌اینکه آنها ماشه را فشار دهند، آن دست را از بازو قطع خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری ‌ایرنا، احمدی‌نژاد پنج‌شنبه شب در جمع مردم کیش و در سالن المپیک ‌این شهر اظهار داشت: ملت‌ ایران هیچ‌گاه در مقابل سختی‌ها عقب‌نشینی نمی‌کند.

رییس جمهور با بیان‌اینکه امروز دست دشمن از ملت‌ایران کوتاه است، خاطر نشان کرد: همان‌طور که حضرت امام(ره) فرمودند، «دشمنان نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند»، البته سر و صدا می‌کنند اما خودشان هم می‌دانند امروز هیچ قدرتی در دنیا قادر نیست کوچک‌ترین آسیبی به ملت ‌ایران برساند.

احمدی‌نژاد با اشاره به دلایل عصبانی بودن دشمنان نسبت به ملت ‌ایران تاکید کرد: علت عصبانیت آنها، ویژگی‌ها، شرایط و موقعیت ملت‌ایران است، زیرا نظام سلطه تلاش کرد برای ۳۰۰ سال در جهان مسلط باشد و از ‌این طریق به چپاول ثروت ملت‌ها بپردازد، اما درست در لحظه‌ای که خود را در رسیدن به‌این هدف موفق می‌دید با قیام و انقلاب مردم مواجه شد.

وی افزود: غیر از‌ایران سه کشور دیگر هم جمهوری اسلامی هستند، اما نظام سلطه نه تنها با آنها مشکلی ندارد، بلکه به آنها امکانات هم می‌دهد، اما دشمنان از ملت ‌ایران ناراحت هستند.

احمدی‌نژاد درباره دلیل ناراحتی دشمنان‌، بیان کرد: برای دشمنان ثابت شده است که هرگاه در طول تاریخ ملت ‌ایران فرصتی پیدا کرده، همه حرکت‌های فرهنگی‌، اقتصادی‌، سیاسی و تمدنی را سازمان داده‌اند و بدین شکل همه مسائل جهانی را تحت تاثیر قرار داده‌اند‌، به عنوان مثال در مقطعی از تاریخ در‌این سرزمین حکومتی بر پا بوده که حداقل ۴۲ ملت به صورت داوطلبانه زیر پرچم آن زندگی می‌کردند.

وی با بیان‌ اینکه اگر ملت ایران فرصت یابد‌، قدرت مدیریت جهان را دارد، اذعان کرد: ملت‌ ایران زیر بار حرف زور نمی‌رود، به طوری که هرگاه ملت ‌ایران حرکت کرده است به دنبال خود موج سنگین جهانی را به راه‌انداخته است.

حجم کارهای پنج سال گذشته ۲۵ برابر دولت‌های قبل بوده است

وی با اشاره به حجم اقدامات انجام شده در دوران پس از انقلاب اظهار کرد: حجم کار‌هایی که بعد از انقلاب انجام شد ده برابر کار‌های انجام شده در گذشته بود، همچنین کارهایی که در پنج سال گذشته انجام شده است ۲۵ برابر دولت‌های گذشته است.

وی افزود‌: برخی از افراد درباره مشکلات‌ ایران به گونه‌ای صحبت می‌کنند که گویی در هیچ جای دنیا مشکل وجود ندارد‌، اتفاقا در جاهایی که تبلیغ بسیاری می‌کنند مشکلات بیشتر است.