اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها 20 درصد صرفه‌جویی به دنبال دارد

معاون امور مجلس رییس‌جمهوری گفت: اجرای درست قانون هدفمند کردن یارانه‌ها در کشور ۲۰ درصد صرفه‌جویی در مصارف عمومی در پی خواهد داشت. به گزارش ایرنا «سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی» روز پنج‌شنبه در جمع طلاب علوم دینی استان خوزستان در اهواز افزود: این مقدار صرفه‌جویی رقمی معادل ۲۰۰ هزار میلیارد ریال خواهد شد، یعنی معادل بودجه عمرانی کل کشور.

وی اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها را یکی از مهم‌ترین مسائل اقتصادی کشور و به مثابه یک جراحی اقتصادی که باید سال‌ها پیش در کشور اجرایی می‌شد، برشمرد و گفت: اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها همانند سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی مهم و تاثیرگذار است که باید درست و ضابطه مند اجرا شود.

معاون امور مجلس رییس‌جمهوری تاکید کرد: ما باید برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور از این گذرگاه (قانون هدفمند کردن یارانه‌ها) عبور کنیم.

میرتاج‌الدینی با بیان اینکه هم‌اکنون یارانه زیادی برای مقابله با فقر در کشور پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: متاسفانه این یارانه‌ها درست به هدف اصابت نکرده و به جای بهره‌مندی طبقات پایین جامعه، قشرهای مرفه و طبقات بالای جامعه از مزایای آن برخوردار می‌شوند.

وی همچنین گفت: هم‌اکنون ۷۰ درصد یارانه‌ها در کشور توسط سه دهک اول جامعه که از وضعیت اقتصادی بهتری برخوردار می‌باشند مصرف می‌شود، این در حالی است که۷۰ درصد دیگر که از نظر اقتصادی در وضعیت پایین‌تری قرار دارند تنها ۳۰ درصد یارانه‌ها را مصرف می‌کنند که این عین بی عدالتی و ظلم است.

معاون امور مجلس رییس‌جمهوری در ادامه افزود: در قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بحث حذف یارانه‌ها نیست، بلکه اصلاح روش در پرداخت می‌باشد که نتیجه آن برخورداری اقشار ضعیف و طبقات پایین جامعه از یارانه‌ها است.