سینما

فیلم سینمایی «شور شیرین» به کارگردانی جواد اردکانی با تامین بودجه یک میلیارد تومانی پاییز امسال کلید می‌خورد. قرارداد نمایش فیلم سینمایی «ملک سلیمان» ساخته شهریار بحرانی برای اکران در گروه سینمایی استقلال قطعی شد.

هیات داوران دومین جشنواره مطبوعات سینمایی مرکب از پنج روزنامه‌نگار، نویسنده و منتقد ارزیابی آثار این رویداد فرهنگی و هنری را عهده‌دار شدند.

با انتشار نخستین عکس‌ها از پروژه سینمایی «اداره تعدیلات» با نقش‌آفرینی «مت دیمون» این فیلم آماده نمایش شد.

شرکت فیلمسازی «برادران وارنر» ادامه پروژه سینمایی «نبرد تایتان ها» را می‌سازد.

نیکی کریمی عکس‌های سیاه و سفیدش را در گالری‌ «توتال آرت» دبی به نمایش می‌گذارد.

تئاتر

هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر با برگزاری مراسم انجمن تئاتر کودک و نوجوان آغاز به کار کرد.

ایرج محرمی دبیر نهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران معتقد است: روند فعلی برگزاری جشنواره و انتصاب دبیر آن ناسالم است و راه به جایی نمی‌برد.

مهین شهابی که از هفته گذشته در بخش آی‌سی‌یو بستری شده است، هم‌چنان در این بخش بستری است.

در جشن انجمن بازیگران خانه تئاتر به مناسب بزرگداشت روز جهانی تئاتر شنبه ۱۱ اردیبهشت‌ماه از فریماه فرجامی، مهین شهابی، ولی‌الله شیراندامی و پرویر بهرام تقدیر می‌شود.

با آغاز جشن‌های هفته تئاتر پنج‌شنبه ۹ اردیبهشت‌ماه در جشن انجمن تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر نشان عالی خانه تئاتر به داوود کیانیان مدرس و پژوهشگر تئاتر کودک و نوجوان اهدا شد.

رسانه

۹ مسابقه فوتبال هفته آینده به طور مستقیم از شبکه سه سیما پخش می‌شود که ۴ دیدار به طور هم‌زمان روی آنتن می‌رود.

مناظره‌های تلویزیونی احزاب انگلستان با برگزاری آخرین مناظره در زمینه مسایل اقتصادی پایان یافت. این درحالی است که نظرسنجی‌های انجام‌ شده، دیوید کامرون رهبر حزب مخالف دولت را پیروز مناظره دانسته و پیش‌بینی می‌کند که وی آرای ۳۷ درصد شهروندان انگلستانی را به دست آورد.

نمایش تک قسمتی «وصیت‌نامه» و نمایش ۶ قسمتی «گلدکوئست» هفته آینده از امواج شبکه رادیویی تهران شنیده می‌شود.