وضعیت معیشتی کارگران با هدفمندی یارانه‌ها بهتر می‌شود

وزیر کار و امور اجتماعی معتقد است که وضعیت معیشتی کارگران با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در کشور بهتر خواهد شد. عبدالرضا شیخ‌الاسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر در خصوص تاثیر هدفمندی یارانه‌ها بر وضعیت حداقل دستمزد کارگران با اشاره به اینکه حداقل دستمزد سال‌جاری بر اساس شرایط روز تعیین شده است، گفت: بر اساس ماده ۴۱ قانون کار، نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت در اسفند ماه ۸۸ حداقل دستمزد ۳۰۳ هزار تومانی سال‌جاری را تعیین و ابلاغ کردند. وزیر کار و امور اجتماعی با تاکید بر این نکته که در زمان برگزاری جلسات حداقل دستمزد ۸۹ کارگران، وضعیت هدفمندی یارانه‌ها روشن نشده بود و در این زمینه ابهام وجود داشت، تصریح کرد: با این وجود، اجرای هدفمندی یارانه‌ها به هر شکل که بخواهد انجام شود به نفع کارگران خواهد بود. شیخ‌الاسلامی هدفگیری طرح یارانه‌ها را اقشار ضعیف و کم درآمد دانست و بیان داشت: در هر حال به هر نحوی که یارانه‌ها بازتوزیع شود، وضعیت معیشتی کارگران بهتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان گفت از آنچه که کارگران تاکنون از محل یارانه‌های دولتی دریافت می‌کردند پس از اجرای طرح هدفمندی، وضعیت بهتر خواهد شد و سهم این گروه از محل یارانه‌ها بیشتر از گذشته می‌شود. وزیر کار در ادامه و در پاسخ به این سوال که بانک مرکزی اعلام کرده است که از محل اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها حداقل ۱۵ درصد افزایش نرخ تورم (علاوه بر تورم عادی سالانه)، اتفاق خواهد افتاد و آنها حاضر به ارائه مستندات خود نیز هستند، گفت: اگر وضعیت چنین نیز باشد برنامه دولت به نحوی است که در بازتوزیع یارانه‌ها ۵۰ درصد آن بین مردم توزیع می‌شود.

شیخ‌الاسلامی ۵۰ درصد دیگر منابع هدفمندی یارانه‌ها را متوجه کمک به بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی و دولت دانست و افزود: دولت برنامه‌ریزی را به نحوی در نظر گرفته است که علاوه بر رفع مسائل توزیع یارانه در بین مردم، موجبات تقویت و حمایت از بنگاه‌ها را نیز فراهم کند.