امکان شکایت از میزان یارانه نقدی وجود دارد

رییس دیوان عدالت اداری با بیان اینکه هنوز میزان یارانه تعیین شده برای افراد مشخص نشده است، گفت: در صورت ارائه دلایل قانونی پس از اعلام میزان دقیق این یارانه، امکان شکایت از آن وجود دارد. حجت‌الاسلام محمدجعفر منتظری رییس دیوان عدالت اداری در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه هدفمند کردن یارانه‌ها یک اقدام مهم و کار مشترک و سنگین قوای مقننه و مجریه است، اجرای دقیق و هوشیارانه این موضوع را موجب جهش بزرگی برای جمهوری اسلامی ‌ایران توصیف کرد. وی در خصوص امکان شکایت از میزان یارانه در نظر گرفته شده برای هر فرد گفت: باید توجه داشت که میزان دقیق یارانه هر فرد توسط مجلس مشخص نشده و این کار به دولت واگذار شده است، لذا باید تا زمانی که این میزان مشخص می‌شود صبر کرد و پس از آن اگر کسی بتواند با ادله قانونی اثبات کند که میزان یارانه تخصیص یافته برای او خلاف قانون مصوب در این زمینه یا قوانین مرتبط است، امکان شکایت از این یارانه نقدی در دیوان عدالت اداری فراهم خواهد بود.

منتظری در عین حال از همه مردم خواست با توجه به تلاش دولت و مجلس برای انجام یک کار بزرگ، مستندات میزان یارانه تخصیص یافته را به دقت بررسی کرده و سپس در خصوص اعتراض تصمیم‌گیری کنند؛ چراکه حجم پرونده‌ها در این زمینه به شدت افزایش خواهد یافت.

توصیه به دولت برای خروج کارکنان از تهران

رییس دیوان عدالت اداری همچنین در پاسخ به سوال دیگر فارس درباره مصوبه اخیر دولت برای تشویق خروج کارکنان از تهران گفت: در این مصوبه، مشوق‌های مختلفی چون اعطای زمین، افزایش قابل توجه حقوق و مانند آن ذکر شده و لذا ممکن است بخشی از کارمندان دولت برای خروج از تهران تصمیم بگیرند.

وی یادآور شد: البته مسوولان محترم دولتی باید توجه داشته باشند که ممکن است بخشی از کارمندانی که از تهران می‌روند پس از مدتی به دلایل مختلف چون تاخیر در اعطای این مشوق‌ها و یا دلایل خانوادگی، قصد بازگشت داشته باشند و به دلایلی چون تصریح مصوبه دولت، امکان بازگشت فراهم نباشد که در این حالت، آنها اقدام به شکایت از این مصوبه دولت می‌کنند و حجم بالایی از پرونده‌ها روانه این دیوان می‌شود. منتظری بر این اساس از دولت خواست ضمن توجه به همه ابعاد این اقدام، پیش‌بینی‌ها و تمهیدات قانونی لازم را برای جلوگیری از اعتراض و شکایات قانونی کارکنان و توجیه منطقی آنها داشته باشد.