پیرو درج خبری از دیدار حمید شاه‌آبادی معاون هنری وزارت ارشاد با آیت‌ا... امینی که در روز یکشنبه ۶ اردیبهشت در این صفحه به‌چاپ رسید، روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت ارشاد توضیحی را برای روزنامه ارسال کرده است که عینا منتشر می‌شود. توضیح اینکه خبر مذکور به نقل از خبرگزاری ایسنا به چاپ رسیده بود:

جناب آقای علیرضا بختیاری

مدیرمسوول محترم روزنامه دنیای اقتصاد

با سلام؛

پیرو درج گزارشی از دیدار معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با آیت‌الله امینی در قم با عنوان «موسیقی پاپ و راک از اساس ریشه‌های لهو و لعب دارد و قاطعانه با آنها برخورد می‌شود» در صفحه ۳۲ شماره ۲۰۶۳ آن روزنامه مورخه ۶ اردیبهشت ماه توضیح زیر ارسال می‌شود.

خواهشمند است دستور فرمایید به منظور اطلاع‌رسانی صحیح و روشن شدن افکار عمومی و جلوگیری از تشویش اذهان مطابق قانون مطبوعات توضیح زیر در شماره بعدی آن روزنامه درج شود.

در بــــخشی از این گزارش به نـــقل از حمیـــدشاه آبادی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده که فضای موسیقی پاپ و راک فضای لهو و لعب است و قاطعانه با آنها برخورد می‌شود، در حالی که معاون هنری وزارت ارشاد در این دیدار با تاکید بر حمایت جدی از موسیقی سنتی و نواحی به عنوان میراث ارزشمند و معنوی بیان کرده است که بخشی از موسیقی پاپ و راک با فرهنگ ایرانی اسلامی و ارزش‌های دینی مغایرت دارد.

در بخشی دیگر از گزارش این دیدار به نقل از معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نهضت نمایشنامه نویسی اشاره شده که ناقص است.

حمید شاه‌آبادی در این دیدار با اشاره به ضعف متون نمایشی گفته است:

با اولویت فرهنگ ایرانی اسلامی و ارزش‌ها و باورهای بومی و توجه به نیازهای جامعه و در راستای حمایت از ایجاد و فعالیت گروه‌های کوچک تئاتری در سراسر کشور زمینه تولید و نگارش نمایشنامه‌هایی حرفه‌ای در سطح عالی هنری فراهم می‌شود و نمایشنامه‌ها برای اجرا در اختیار گروه‌های تئاتری سراسر کشور قرار می‌گیرد.